• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpa en Knaus?

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.604
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Jag funderar på att skaffa en lite större bil än min nuvarande plåtis. Kan tänka mig en längre och högre plåtis eller en ganska kort och halvbred husbil. Har nu hittat denna som jag är lite sugen på.
I found this offer at mobile.de:

https://m.mobile.de/fahrzeuge/detai...IKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios

Knaus Van I 600 ME - Automatik & mega Vollausstattung!
First Registration: 05/2016
Mileage: 37,500*km
Fuel Type: Diesel

Price: €69,999

Någon som har erfarenhet av den? Något jag bör tänka på?
 
J

Jarn

Guest
Sv: Köpa en Knaus?

Vet inte om det har någon betydelse, men fråga gärna om det är modell -15 för så står det på ett annat ställe på deras egen hemsida. Även om den först är registrerad -16.
 
F

F.d. 50883

Guest
Sv: Köpa en Knaus?

Vi har en sådan -15, mycket nöjd. Det är smidigt att ta sig fram och det går att komma in på parkeringar om det finns möjlighet att backa in och sticka ut överhänget lite. Bra lastvikt med full vattentank och monterad extra utrustning så har vi ca 430 kg kvar. Dom enda nackdelarna är att jag ibland skulle vilja ha lite bredare på insidan men inte på utsidan( vilket är svårt). Samt att toalettutrymmet är lite trångt, men kommer du från plåtis så är nog inte detta något problem.
 
R

Rolfevert

Guest
Sv: Köpa en Knaus?

Har en identisk bil -2015 års modell-.
En utmärkt bil!
Rolf
 
Toppen