• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

IGO uppdatering

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Sv: IGO uppdatering

Har försökt att hitta "sök på karta" men hittar inte det på nya Igo
Ha det
 
Senast ändrad:

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: IGO uppdatering

iGO Navigation (Android) ...

Jag har förlorat Europa kartorna, och kan inte återställa mitt köp från juni 2016.
Felmeddelande: "Ett oväntat fel inträffade [108]".
Någon som råkat ut för motsvarande o/e som har en lösning?

Jag har avinstallerat/ominstallerat, det hjälper inte.
Även anmält till supporten, ännu inget svar dock.
 
F

F.d. 940

Guest
Sv: IGO uppdatering

iGO Navigation (Android) ...

Jag har förlorat Europa kartorna, och kan inte återställa mitt köp från juni 2016.
Felmeddelande: "Ett oväntat fel inträffade [108]".
Någon som råkat ut för motsvarande o/e som har en lösning?

Jag har avinstallerat/ominstallerat, det hjälper inte.
Även anmält till supporten, ännu inget svar dock.

Ja jag rensade min platta och skulle återställa IGO Navigation och fick då också detta meddelande, tänker inte betala en gång till.:(
Arne.
 
B

Byggare Bob

Guest
Sv: IGO uppdatering

Ja jag rensade min platta och skulle återställa IGO Navigation och fick då också detta meddelande, tänker inte betala en gång till.:(
Arne.

Råkade ut för precis samma sak men fortasatte ändå. Brukar ju få meddelande om att appen redan är betald, men inget som helst meddelande denna gång.

Märkte inget förrän det kom meddelande om att jag köpt iGO och det dragits 319:- från mitt konto.

Tog kontakt med Apple och fick då meddelande om att fel begåtts och återbetalning av beloppet skulle ske inom 10 dagar.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: IGO uppdatering

iGO Navigation (Android) ...

Jag har förlorat Europa kartorna, och kan inte återställa mitt köp från juni 2016.
Felmeddelande: "Ett oväntat fel inträffade [108]".
Någon som råkat ut för motsvarande o/e som har en lösning?

Jag har avinstallerat/ominstallerat, det hjälper inte.
Även anmält till supporten, ännu inget svar dock.

Samma sak hände mig. Det tycks bero på att jag först installerade appen på en annan platta än den jag försökte återställa. Till råga på eländet har jag lyckats sabba något lösenord i sammanhanget. Så... allt är som vanligt...

T.o.m. MapsMe har börjat bråka med mig . Allt det här elektroniska joxandet tar massor med tid. I fortsättningen blir det huvudsakligen två säkra kort utanför Sverige: CamperContact och GoogleMaps. Garmin också naturligtvis!

Jappe
 
Senast ändrad:
F

F.d. 14324

Guest
Sv: IGO uppdatering

Japp Bosse, sitter själv med felkod 108 och väntar svar från supporten. min situation är lik jappes, hade igo på en annan enhet och har först försökt installera om igo på nya nallen och därefter kom uppdateringen och sen "108"

Mvh jocke
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.818
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: IGO uppdatering

IGO har problem med en hel del. Jag köpte trafik på 1 enhet och blev debiterad för 2 enheter när jag laddade ner på andra enheten. Apple krediterade 1 med en gång så jag var nog inte först med problemet....
 
F

F.d. 22252

Guest
Sv: IGO uppdatering

Jappe Garmin är i min mening rena skräpet har uppdaterat två ggr 4 tim varje gång och ändå ville den styra va motorvägen hela tiden, kollade att undvik motorvägar inte var på och snabbaste vägen inställd.
Den bara ligger nu, köpte en extra kabel för att få uppdateringar via radionätet. Den är ganska gratis nu om någon vill ha eländet.
Kör IGO israel med gamla kartor och HERE och maps som jag inte litar på kommer man ut på småvägar kan den skicka en ut på en kostig om den finns som ett streck på papperskartan.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: IGO uppdatering

I fortsättningen blir det huvudsakligen två säkra kort utanför Sverige: CamperContact och GoogleMaps. Garmin också naturligtvis!

Jappe

Har du provat Campervan.guide Pro?
En aha-upplevelse nu när man sabbat Stellplatz Radar.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: IGO uppdatering

Visst har jag det och den verkar rätt usel i Sverige. Groteska vägval ibland men det gäller ju alla appar. Garmin behövs alltid som backup. Använder man sig av MapsMe som navigationsapp till den så blir den bra. Omväg dock.

Jag antar att den fungerar mycket bättre på kontinenten!?

Jappe

Psst. Vi som befinner oss i "androidträsket" tycker att Stellplats Radar fungerar ganska utmärkt. :D
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: IGO uppdatering

Du kanske blandar ihop korten, Campervan är liksom Stellplatz Radar och Campercontact en ställplatsapp med koppling till några navigeringsappar som väljer rutten. Tyvärr inte till den bästa, iGO Navigation.
 

roslagen

FD HBK Medlem
Inlägg
74
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
1232
Medlemskap
2023
Sv: IGO uppdatering

Kan man ha både Igo och Igo navigation på samma platta utan att det krockar?
Kan vara bra att ha den gamla kvar tills POIVierwer blir länkat.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: IGO uppdatering

Du kanske blandar ihop korten, Campervan är liksom Stellplatz Radar och Campercontact en ställplatsapp med koppling till några navigeringsappar som väljer rutten. Tyvärr inte till den bästa, iGO Navigation.

Ja, det gjorde jag. Vad jag menade var att antalet ställplatser i Sverige är begränsat men det är ju likadant med CamperContact och Promobils app. Den fungerar nog bättre på kontinenten.

Jappe
 
Toppen