• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nav N Go iGO 8

F

F.d. 29606

Guest
En novis ställer frågor till Er som anv GPS och som kanske kan ledsaga mig i mitt dilemma.
Jag har Sverige2015.Q4 (160218) som jag fick hjälp att lägga in för ett bra tag sedan. Nu vill jag hitta nyare kartor för jag skall ut och åka bil. Sundsvallsbron finns upptagen men kartan går genom stan i alla fall. Något fel?

Finns det nya kartor och är det någon vänlig själ som kan lotsa mig genom installationsprocessen. Kompisen som hjälpte mig sist har lämnat detta jordeliv.

Tackar och väntar förhoppningsvis på hjälp

Bergdahl
 
F

F.d. 29606

Guest
Sv: Nav N Go iGO 8

Jippy, hittade nya kartor.(iGO R3 FULL HERE [NAVTEQ] 2017.Q1 EUROPE) Tog ut den gamla kartan och laddade in den nya för enbart Sverige.Fungerar perfekt. En novis som jag är så hade jag inte markerat in betalvägar så den körde genom Sundsvall. Upptäckte och justerade. Fungerar perfekt nu. Får väl köra med 2015s kameror. Hittar inga nya.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Nav N Go iGO 8

Jag använde själv IGO8 under flera år, då på win-mobiler.
Jag gillade verkligen den naven då, tycker själv att efterföljarna blev sämre.

Kul att det fortfarande finns färska kartor till detta gamla program.
Fartkamerafiler hämtar man nog enkast på de olika fartkameraforumen som hålls igång.

Lycka till :)
 
F

F.d. 22252

Guest
Sv: Nav N Go iGO 8

Jag använder ju gammal igo som jag tycker är mycket bättre än den trial igo som jag testade, men kartorna börjar bli gamla trots lite fixande.
Hittade nu nyare kartor som jag håller på att ladda ner fungerar det kan jag behålla min gamla igo ett bra tag till.
Var lite jobbigt med gamla igo att komma till en stor trafikplats där man plötsligt körde i luften, körde flera appar på olika mobiler som löste problemet, hängslen och svångrem är det som gäller.
 

Runar

HBK Medlem (P)
Inlägg
922
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Nav N Go iGO 8

Jag använder ju gammal igo som jag tycker är mycket bättre än den trial igo som jag testade, men kartorna börjar bli gamla trots lite fixande.
Hittade nu nyare kartor som jag håller på att ladda ner fungerar det kan jag behålla min gamla igo ett bra tag till.
Var lite jobbigt med gamla igo att komma till en stor trafikplats där man plötsligt körde i luften, körde flera appar på olika mobiler som löste problemet, hängslen och svångrem är det som gäller.

Jag var inne och tittad på min gamla IGO och såg inte att det var nya kartor. Vad hittade du dessa?
 

ERIKPER

FD HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Sv: Nav N Go iGO 8

Jag var inne och tittad på min gamla IGO och såg inte att det var nya kartor. Vad hittade du dessa?

Prova att radera och återinstallera. Fungerade för mig. T ex står att Nordenkartan är uppdaterad 2017-06-09.
ERIKPER
 
Toppen