• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

brobizz easy go +

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Den dosan har jag fått hem nu och laddat ner appen samt kopplat kort det står att den är aktiv. men när drar de panten för bizzen som ska vara på 200 danska kronor?
 
4

4 JO

Guest
Sv: brobizz easy go +

Årskostnaden är 395kr för den och för mig drogs det nog med en gång när jg beställde den för några år sedan och sedan dras det varje åt på årsdagen när man beställde den.
Någon pant har jag aldrig betalat för den.
 

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.007
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Sv: brobizz easy go +

Årskostnaden är 395kr för den och för mig drogs det nog med en gång när jg beställde den för några år sedan och sedan dras det varje åt på årsdagen när man beställde den.
Någon pant har jag aldrig betalat för den.

Har beställt Easygo+, ska inte kosta nånting.
Däremot betalar jag 395:-/år för min Brobizz.

Hejs
Claes 105
 
4

4 JO

Guest
Sv: brobizz easy go +

Mitt fel, läste inte tillräckligt noga.
 

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Sv: brobizz easy go +

Hej i villkoren står det pant 200 dk. Men jag har även en brobizz för Öresundsbron som jag betalar årsavgift som är kopplade kan det vara därför?
 

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Sv: brobizz easy go +

Aj jag har satt min easygo + bizz vid backspegeln i framrutan på bilden i länken sitter den längst ner har det någon betydelse?
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.521
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: brobizz easy go +

Hej

Har satt min i övre delen av rutan. Funkar perfekt.
 

Henrik Winberg

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Lagos, Portugal
HBK-Nr
22794
Medlemskap
2024
Sv: brobizz easy go +

Det bör vara ok. Enligt instruktionen från Brobizz.com ska den sitta i en ruta som bildas om du drar en lodrät linje i centrum av vindrutan och en lodrät linje i centrum av ratten och sedan vågräta linjer 30 cm från ovankant av fönstret och en vågrät linje 10 cm från nederkant. Inom den fyrkanten som bildas ska OBE:n placeras.
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: brobizz easy go +

Lite synd att splittra infon om EasyGo+.
Tycker Henrik Winbergs ambitiösa tråd, EasyGo+ (ett försök att förklara), kunde vara det inlägg under vilket man lägger frågor, info mm.
Gör det lättare att hitta för de som söker svar på hur det fungerar.
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: brobizz easy go +

Hej har brobizz easy go+ är nu första gången i Norge med den, skall den pipa när man kör i betaltunnel eller hur vet man att den funkar? (vi körde genom flera tunnlar på söndagen men frun körde och jag såg Formula 1 och hon sade att hon hörde ingenting) tittade idag på mitt konto och inget var registrerad
hur funkar det? Läste att i Österrike skall det pipa annars skall man kontakta nån
Ha de Paffw
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: brobizz easy go +

Hej har brobizz easy go+ är nu första gången i Norge med den, skall den pipa när man kör i betaltunnel eller hur vet man att den funkar? (vi körde genom flera tunnlar på söndagen men frun körde och jag såg Formula 1 och hon sade att hon hörde ingenting) tittade idag på mitt konto och inget var registrerad
hur funkar det? Läste att i Österrike skall det pipa annars skall man kontakta nån
Ha de Paffw

Vår pep inte när vi kom till kameran efter saltström det blev ett grönt +, även på andra platser med kameraövervakning var det lika och det var draget pengar på kontot när jag kollade efteråt.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: brobizz easy go +

I Norge er trigger for pip i boksen ikke obligatorisk, noen steder trigger og andre gjør det ikke. De fleste steder i Norge har lyssignal som blinker grønn pluss når boksen er gjennkjent. I en del tilfeller ser en ikke dette blinker da det kommer for sent.
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: brobizz easy go +

Hej nu körde jag själv till Ålesund och då märkte jag att det blinkade grönt när vi körde över bron så nog funkar det. det tar väl lite tid förrän de drar det från kortet när det skall från Norge till Danark och sen till
Finland
Ha de Paffw
 
C

Cristher

Guest
Hej
Kan man sätta av och på easygo+obe? Och isåfall hur.
 
A

Anyone

Guest
Det är väldigt olika hur lång tid det tar innan debiteringarna syns på kontot, alltifrån några minuter upp till flera dagar vid något tillfälle.
 
Toppen