• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nivåmätare färskvattentank

Bogy

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Flen
HBK-Nr
18068
Medlemskap
2024
I vår Hymer 654 -05 så visar nivåmätaren fel. När jag fyller tanken så blinkar varningen för tom tank fast tanken är full. Efter ett tag så visar den 1/4 tank.
Någon som kan förklara funktionen för nivåmätningen och hur jag kan åtgärda felet.
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.609
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: Nivåmätare färskvattentank

Ofta blir givaren korroderad. Prova att ta upp den o rengör. Är det en flottör på så kan den smörjas med livsmedelgodkänt fett.

Om den behöver ersättas så har Biltema en bra givare och vattentankmätare för drygt 500:-, hälsar Björn
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Nivåmätare färskvattentank

Det finnes mange forskjellige målere, men mange av de viser feil om vatnet er for rent eller renset med oson. Felles for disse er at de krever en ledningsevne i vatnet. En kan forsøke om dette er problemet, litt salt i vatnet vil fort gi endret avlesning. Fungerer fint nedover i Europa med mer kalsium i vatnet.
 
Toppen