• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Draperi vid bakdörrarna i en plåtis

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.604
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Draperi vid bakdörrarna i en plåtis

Vad menar du? I min nuvarande Globecar har jag rätt kraftiga draperier monterade från fabriken. I den Pössl jag hade tidigare, 2013, fanns inget draperi så då satte vi en skena på väggen bakom skåpen som jag satte ett draperi i.
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Draperi vid bakdörrarna i en plåtis

Vi har valt att köpa riktigt "thermotyg" via nätet och sätter upp det med tryckknappar. Sommartid vill vi ha möjlighet att öppna upp för utsikt och ventilation så då åker thermotyget av.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.604
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Draperi vid bakdörrarna i en plåtis

Vi har valt att köpa riktigt "thermotyg" via nätet och sätter upp det med tryckknappar. Sommartid vill vi ha möjlighet att öppna upp för utsikt och ventilation så då åker thermotyget av.

Till mitt vinterpaket medföljde också ett termotyg som fästes med tryckknappar. Det vanliga draperiet är delat på mitten så det går enkelt att fästa det åt sidorna om man vill ha öppet för att lufta t ex. Har det gärna fördraget på natten istället för de ömtåliga mörkläggningsgardinerna.
 

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Inlägg
961
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2024
Sv: Draperi vid bakdörrarna i en plåtis

Så här har vi gjort detta sitter med kardborreband bilen är en 2015 Carthago malibu 640
Känns bra att ha så det inte är fri insyn i bilen.
 

Bilagor

  • Ej namngiven 1.jpg
    Ej namngiven 1.jpg
    258,6 KB · Visningar: 71

Christer L

HBK Medlem
Inlägg
49
Kommun
Falköping
HBK-Nr
794
Medlemskap
2024
Sv: Draperi vid bakdörrarna i en plåtis

Hej! Vi gjorde så här. En kanal med ett aluminiumrör längst ner och två hållare för trädgårdsredskap. På så vis håller den sig spänd, sedan kan man rulla upp den och två band håller den på plats om man vill lufta bilen.
 

Bilagor

  • 20170708_150307.jpg
    20170708_150307.jpg
    4,9 MB · Visningar: 74
Toppen