• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Man ersätter Stellplatz Radar med en ny app som kommer att ha en årsavgift på ca €5. Det första året gratis.
Uppdaterar man den gamla appen skrivs den över med den nya.
Har någon provat den nya?
Den gamla kommer att fungera "en tid" så jag uppdaterar inte ännu. Jag kör den gamla så länge det går.
Jag tycker att Campercontact är bättre så det får bli den framöver.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Hittar bara Promobils Stellplatz Radar gratis och plusversion som tidigare hette Mobil Life. Enligt min mening överlägsen Campercontact.
Årsavgiften är 20 kr för plusversionen.

Har Promobil kommit ut med en ny?
 
Senast ändrad:
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Verkar skilja i pris mellan android och iOS, eller?
 

Bilagor

  • IMG_0866.PNG
    IMG_0866.PNG
    800,4 KB · Visningar: 33

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Det verkar vara Androidversionen som fått iOS funktioner.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

20:- om man har IOS, och ca 50:- om man har Andriod???
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Nä, inte riktigt. Clas lista visar de vanligaste "Inne i appen-köpen" och talar inte om vad själva appen kostar. Tydligen populärt att köpa offline dataprenumeration om man har IOS eftersom just det köpet tagit hand om alla fem toppositioner i listan. :) (Finns kanske inget mer alternativ att köpa)

Sitter nu och försöker köpa plus för android och det ser ut så här:

Gratis innehåller ställplatssökning och Bewertungen, lesen und kommentieren.
Antar att bewertung handlar om kommentarsfälten då man kan läsa och kommentera något. Kan inte tyska så det är så långt jag kommer.

Plus för 49 Kr årligen innehåller:

Ställplatssökning
Bewertung, vad det nu är exakt.
Offline modus, kartan och databasen som funkar utan internet gissar jag.
Favoritlista
Erwetierte suchkriterien, söka på platstyp mm, kanske står för: utökade sökkriterier.
ohne werbung, vet ej exakt men servicepartner nämns så jag gissar att det kanske, nä, jag kan inte tyska.

50 spänn är inget att orda om årligen tycker jag och jag ska ge den en ärlig chans, det var tre eller fyra år sen jag köpte den sist. :)
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Appen kostar 45:- i inköp och vad jag förstår 20:- per år för att kunna få offline-varianten.
Att använda offline har dock numera inte lika stor betydelse som innan.
 

Bilagor

  • IMG_5772.PNG
    IMG_5772.PNG
    211,3 KB · Visningar: 4

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Din bild Clas verkar vara den gamla appen.
I Androidversionen kom först en automatisk uppgradering, som även ersatte den gamla appen med Stellplatz-Radar Upgrade.
Den fick man traska igenom, lägga upp nytt konto, etc (vad jag förstår, för att föra över licensinformation om man hade pro-versionen).
Efter det hade man den så gott som helt nya appen på plats.

Den ser helt annorlunda ut jämfört med den gamla, med helt nya funktioner och ett nytt användargränssnitt.
Jag tror att ni i IOS-världen får vänta ett tag på den nya :p:p:p
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Snygg ny layout (eller som man säger "gränssnitt" på IT-språk). Gick snabbt att ta ner från molnet, kostnad 0 (noll) som uppdatering. Får se vad som händer nästa uppdatering, men 20:- är ingen kostnad alls för en så pass bra app. Det är inget fel att hjälpa utveckling med en och annan slant, alternativet är kompass och sextant samt djungeltelegraf...

Nu kan man tydligen se direkt vad ställplatsen kostar, 150 NOK (uppe t.h.). Trevligt med snabb info!

Just nu uppe på Gausta 1 500 m.ö.h. och Notoddens fina ställplats. Våra Norska Lithiumbatterier trivs hur bra som helst i Norge (tack SKANBATT & JAndersB för all hjälp). Återkommer snart med en ny LFP tråd som uppföljare efter bygget. En hellyckad investering värd vartenda öre...

IMG_0003.JPG
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Det står att iOS appen kostar 20 kr/år men genom att installera hela appen på nytt blir det ingen extra avgift.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Så har står det i Play:
Nyheter
>>> BITTE LESEN <<<

Stellplatz-Radar PLUS wird nicht mehr weiter entwickelt.

Parallel dazu haben wir eine neue App entwickelt

Durch dieses Update wird Ihr Stellplatz-Radar PLUS durch ein Formular überschrieben.

Über dieses Formular erhalten Sie sämtliche kostenpflichtigen Funktionen der neuen App für ein Jahr kostenlos (im Wert von 4,99 Euro).

Fritt översatt:

Nyheter
LÄS IGENOM

Stellplatz-Radar PLUS kommer inte längre att uppdateras.

Därför har vi utvecklat en ny app parallellt.

Denna uppdatering gör att din Stellplatz-Radar PLUS skrivs över av ett formulär.

Använd detta formulär för att få kostnaden för den nya appen gratis i ett år (värde euro 4,99).

Jag kan inte få det till annat än att den kommer att kosta € 4,99 per år.
i o f s en överkomlig summa.
 

ILoR

HBK Medlem
Inlägg
133
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
20915
Medlemskap
2024
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Köpte denna förra året, men har bytt mailadress sedan dess. Har skickat mail till "Radarkontoret" och ber dom ändra till min nuvarande adress för att kunna ladda ner den nya appen. Hoppas dom hörsammar min förfrågan.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Jag laddade ner den nya varianten: inte så dum men massor med fel, visserligen så små fel att det saknar praktisk betydelse (någon € hit eller dit), men dock.

Screenshot_2017-07-09-20-16-32.jpg

Screenshot_2.jpg

Totalt sett en mycket bra ställplatsapp, klart bäst i Tyskland. För resten av Europa gäller CamperContact och HBK, tycker jag.

Jappe
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Jappe, du som använder både iOS och Android, är Androids app en enklare variant av Stellplatz Radar +?

Jag har skänkt min senaste Android till en gammal vän och kan därför inte själv kontrollera.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Och jag har sålt min iPad mini eftersom iGo Primo dog, så jag vet inte skillnaden. Eftersom jag tydligen hade betalt tidigare så fick jag tillgång till en plusvariant gratis efter visst krångel.

Jappe
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Android Promobil Stellplatz Radar Plus som jag precis köpt för 20 spänn. Men varför skiljer dom sig åt?
 

Bilagor

  • Screenshot_20170710-184349.png
    Screenshot_20170710-184349.png
    1,8 MB · Visningar: 5

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Så här ser det ut om man har en IPad och Promobil +.Denna har jag haft i flera år och nyligen uppdaterat den.
 

Bilagor

  • image.png
    image.png
    1,2 MB · Visningar: 1

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Re: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Android Promobil Stellplatz Radar Plus som jag precis köpt för 20 spänn. Men varför skiljer dom sig åt?

Alla verkstäderna på kartan går att ta bort med ett klick, liksom tömningsplatser och campingplatser. Det kan ta tid att vänja sig vid nyheter, som vanligt, men om framtiden veta vi den här gången (igen) inte intet utan att det brukar funka så småningom och så lunka vi i okända tider in....

Jappe
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Jag har inte hittat det klicket än då jag precis installerat appen. Det som stör mig är att där är inte samma antal ställplatser. På denna lilla avgränsade yta så fattas där flera stycken.
 
Toppen