• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Det verkar på bilden som om campingplatser, tält och lite annat kommit till i Androids nya app.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Kruxet i alla fall för mig är att jag måste klicka ur onödiga rutor varje gång jag använder appen. Vill det sig illa så fylls hela rutan av verkstadssymboler annars. Kolla inlägg 17!

Jappe
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Re: Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)



Kan inte klicka bort det som är förvalt och kan inte klicka i de tomma rutorna utan att hamna i ny ruta där man vill ha 49 spänn till för plus versionen. Trots att det ser ut som på bilden så har jag nog inte plus versionen.
 

Bilagor

  • Screenshot_20170711-061603.png
    Screenshot_20170711-061603.png
    799,9 KB · Visningar: 2
Senast ändrad:

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Logga in och gå in i min profil och klicka bort verkstäderna en gång för alla. Jag är nu inloggad och har inte betalt en spänn extra och nu dyker dom platserna upp som jag saknade.
 

Bilagor

  • Screenshot_20170711-202402.png
    Screenshot_20170711-202402.png
    3,7 MB · Visningar: 2

Kronvall

HBK Medlem
Inlägg
838
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2024
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Nya Stellplatz Radar för IOS är enbart på tyska (vilket jag i inte behärskar), vad behöver man göra för att aktivera den nya i plusversionen?
Jag har fyllt i min e-mail och laddat hem den nya verision, sen vet jag inte hur jag går vidare.:confused:
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Tryck på plusversion när du startat appen och registrera ett konto med samma email som du angav tidigare. Sedan kommer ett email där du bekräftar kontot genom att klicka på en länk i mailet.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Tryck på plusversion när du startat appen och registrera ett konto med samma email som du angav tidigare. Sedan kommer ett email där du bekräftar kontot genom att klicka på en länk i mailet.

Jag gjorde som Håkan och fick ihop det. Det kan ta några minuter att acceptera appens förändring men efter den inledande processen så tycker jag appen fungerar jättebra. Dethleffskvalité's bidrag om hur man rensar i utbudet av ikoner på skärmen var också värdefullt.

Mycket bra app, tycker jag. Rentav bättre än tidigare versioner.

Jappe
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Hej, jag har använt appen i skarpt läge några dagar och jag håller med både knarrevik och Jappe.

Den har mycket bra information om platser, den har ett ganska bra sätt att filtrera bort för tillfället ointressanta platser, men de har rört till det och placerat kartan i sista läget och vägen till den är onödigt komplicerad.
Råkar man trycka en gång för mycket på bakåtpil så kan man ramla ur och tvingas börja om från början.

Men med hjälp av den parallellt med HBK så hittade vi en bra plats i Brunnsvick, båda systemen har mycket korrekt information om denna plats men lättare att filtrera fram med Radar.
Nu ska vi till en Fritz Berger och det finns en här i byn enligt Radar. :)

Bra men onödigt tekrånglad är mina första intryck efter några dagars användning.

Mvh jocke
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

För mig funkar den nya inte alls bra (Iphone 6s). När jag skriver in platser för att söka på dem hittar den för det mesta ingenting i närheten, söker man t ex på Magdeburg blir man hänvisad till Meine utanför Braunschweig, i Metzingen hittar den inte ställplatsen vid outleten, skriver jag in Metzingen i sökrutan får jag Skanör och Trelleborg som alternativ.

Antagligen är det jag som gör något fel, när jag söker på kartan fungerar det ibland, hittar t ex Magdeburg, men Metzingen hittar den inte. Sökning med sökrutan fungerar inte alls. Lite rörigt kanske, jag jobbar vidare, men saknar verkligen den gamla!

Är det någon som fått sökning via sökrutan att funka?
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Jag fick sökrutan att fungera igår efter att ha laddat hem allting, stod "bitte warten" att bra tag.
Stängde av appen och öppnade den sedan igen och då gick det bättre. Då stod det att stellplatzer laddas ner och därefter gick det att söka med rutans hjälp.

Men oj så krångligt det verkar såhär i början.
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)


Tack Jappe,

Det är just den jag inte får upp när jag söker på namn, fungerar bara när jag söker via kartan.
När man väl får upp platserna är appen bra.
Sökte nyss på Konstanz, Döbele, blev hänvisad till Dobele strax utanför Riga, inte riktigt vad jag tänkt mig. Söker man efter Döbele på Google hittar man den ställplatsen via Promobil, men alltså inte i appen......

Hittade du förresten Magdeburg via kartan eller sökfunktionen?
 
Senast redigerad av en moderator:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Via sökfunktionen. Man måste klicka i rätt objekt. Här nr. 2 Magdeburg Magdeburg. Därefter Übernehmen.

https://youtu.be/KqJAzQe7_0g

Jappe

Psst. Cancerfilmen smög sig in här. Konstigt, men den är så viktig så den får vara kvar.
 

Bilagor

  • Screenshot_2017-07-12-13-22-10.png
    Screenshot_2017-07-12-13-22-10.png
    81,5 KB · Visningar: 253
Senast ändrad:
S

Sören-6830

Guest
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Via sökfunktionen. Man måste klicka i rätt objekt. Här nr. 2 Magdeburg Magdeburg. Därefter Übernehmen.

https://youtu.be/KqJAzQe7_0g

Jappe

Psst. Cancerfilmen smög sig in här. Konstigt, men den är så viktig så den får vara kvar.

Jovisst, nu funkade det här också, trodde jag testat alla alternativen.
Men Döbele, Konstanz hittar jag inte, inte heller Metzingen. När jag söker händer inget när trycker på Ûbernehmen-knappen.
Tacka vet jag den gamla +varianten.....

PS. Precis när jag skickat ovanstående dök Metzingen upp, det tog ett par minuter och man kunde inte se att den jobbade, mycket nytt att lära......

PS nr2 Försökte med Konstanz, tryckte på Ûbernehmen för fem minuter sedan, inget resultat....inte ett dugg nyckfullt
 
Senast redigerad av en moderator:
S

Sören-6830

Guest
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Jovisst, nu funkade det här också, trodde jag testat alla alternativen.
Men Döbele, Konstanz hittar jag inte, inte heller Metzingen. När jag söker händer inget när trycker på Ûbernehmen-knappen.
Tacka vet jag den gamla +varianten.....

PS. Precis när jag skickat ovanstående dök Metzingen upp, det tog ett par minuter och man kunde inte se att den jobbade, mycket nytt att lära......

PS nr2 Försökte med Konstanz, tryckte på Ûbernehmen för fem minuter sedan, inget resultat....inte ett dugg nyckfullt

Sorry att jag ockuperar tråden, tänkte bara berätta att när jag sätter sökaren i närheten av orten och skriver i sökfunktionen så verkar det fungera, bara ifall någon mer haft liknande problem.......
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Lätt som en plätt!
Screenshot_2017-07-12-16-11-12.png

Screenshot_2017-07-12-18-09-18.png

Screenshot_2017-07-12-18-09-37.png
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)


Jodå, som jag skrev i förra inlägget fick jag det att fungera när jag samtidigt som jag skrev sökningen lade punkten på kartan i närheten av målet. Det fungerade inte när punkten på kartan var offside.
Kan det skilja på funktionen i Android och Iphone/Ipad tro?
Med lite träning kommer det nog att fungera bra, beskrivningen av platserna är mycket bättre än i den tidigare appen.
Gick nog upp för tidigt i morse.......
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Jag behöver inte lägga kartpunkten i rätt land. Det fungerar ändå.

I androida apparater fungerar den glimrande. Jag börjar gilla appen mer och mer. Det verkar som om Sygic fungerar bra som partner. Dessa båda appar ska nog få ersätta Poiviewer och iGoPrimo i iPad och det tycks de klara med bravur.

Jappe
 
Toppen