• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

El-trappa

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Idag slutade vårt eltrappsteg att fungera, är det fler som råkat ut för det? Vår bil är 1 år gammal och vi funderar om det är nåt jäkla skämt.
Vi har en Dethleffs Trend-16 och min frus syster har en carthago -16 och dom har samma problem.
Hur har ni löst det om ni råkat ut för det?
 

harley01

HBK Medlem
Inlägg
162
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
14702
Medlemskap
2024
Sv: El-trappa

Vilken modell av trappa har du? vi har haft problem med våran också men kan eventuellt vara en annan modell.
 
F

F.d. 50422

Guest
Sv: El-trappa

Hej, när vi hämtade våran husbil så frågade jag om just el trappan, vad gör man om den slutar funka i utfällt läge, svaret va sparka in den. Han sa att det hade varit ett kvalitets problem med nått kugghjul för nått år sedan, men han trodde det skulle vara löst nu på -17 modellerna. Nu vet jag inte om detta hjälper er, men kanske ett tips på va det kan vara.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: El-trappa

Om årsmodellen är en -16 & med tanke på vad Sunlight 17 skrivit i föregående inlägg så är det ju en garantifråga eller en reklamationsfråga. Man har ju reklamationsrätt i 3 år.

Bennie
 
I

Inger-Lisbeth

Guest
Sv: El-trappa

Kontrollera att jordkabeln sitter riktigt fast, problemet är känt att det blir ett glapp och då fungerar trappan då och då.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: El-trappa

Om årsmodellen är en -16 & med tanke på vad Sunlight 17 skrivit i föregående inlägg så är det ju en garantifråga eller en reklamationsfråga. Man har ju reklamationsrätt i 3 år.

Bennie

Dom har varit till återförsäljarna och dom skulle höra av sig när grejerna kommit det var i mars och inte hört ett dugg.
Vi ska dit 8 augusti så vi får se vad dom säger.
 

harley01

HBK Medlem
Inlägg
162
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
14702
Medlemskap
2024
Sv: El-trappa

Då har vi troligen en likadan trappa å det sitter som någon skrev ett litet drev mellan motor och en arm på trappan vi har bytt detta 2 ggr i år. Det senaste drevet såg ut att vara i något annat material så vi får se om det håller bättre. Vi fick ett nytt drev av säljaren å sen köpte vi ett själva för att ha i reserv vilket med facit i hand var tur. Bara att hålla tummarna.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: El-trappa

Då var boven i dramat funnen, någon som vet vart man kan få tag på denna pryl?
Bryr mig inte om nybilsgarantin då det bara kommer att dra ut på tiden.
 

Bilagor

  • 20170716_194229.jpg
    20170716_194229.jpg
    1,2 MB · Visningar: 47
Senast ändrad:
F

F.d. 53000

Guest
eftersom Thuleoch Omnistep är samma kan alla återförsäljare och reparatörer skaffa dina delar
 

harley01

HBK Medlem
Inlägg
162
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
14702
Medlemskap
2024
Sv: El-trappa

Vi fick tag i våra (har bytt 2 st) dels hos Kama och av husbilsförsäljaren. Jag kontaktade Kama som skickade delen till valfri Åf.
 
Toppen