• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ang. senaste tidens häxjakt mot diesel

Hwillstedt

FD HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
26425
Medlemskap
2021
Hej!

Tack för ett fantastiskt forum!
Jag är i full färd med att beställa en Knaus Sky Traveller 500 D.
Men just senaste dagarna har jag noterat en väldig häxjakt mot diesel i medierna.

Några korta frågor:
Någon som vågar gissa var detta kommer sluta?
Kommer diesel att försvinna?
Går det att konvertera en Knaus Sky Traveller (Fiat Ducato) från diesel till bensin eller hur funkar det där?

Ursäkta min okunnighet.

Mvh
Henrik
 

Topaz

HBK Medlem
Inlägg
830
Kommun
Tranås
HBK-Nr
20987
Medlemskap
2027
Sv: Ang. senaste tidens häxjakt mot diesel

Diesel kommer finnas lång tid framöver, och ju nyare desto längre får du köra den i ev miljözoner. Se till att du köper en Eu6 bara, så du inte köper nån gammal lagerbil med Eu5. Det går att köra dieselbilar på fossilfritt bränsle redan idag typ Hvo100. Kommer säkert fler alternativ framöver.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Ang. senaste tidens häxjakt mot diesel

Häxjakten går väl här i Sverige mest ut på att få några nya anledningar till att beskatta svenska bilägare ännu mer för att få in mer pengar till statskassan, trots att de svenska utsläppen är en droppe i havet om man jämför med vissa skitiga länder som inte har råda att bry sig för att kunna överleva med transporter, el och värme.

M.v.h. JANKRO.
 
Toppen