• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lite oroanade svar av www.preVent-germany.com

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
hej
Skickade e-post till www.preVent-germany.com och frågade angående risk för transportskador och fick detta svar:

hello
I live in Sweden Malmö and wanted to buy this
https://prevent-germany.com/solarmodul-150w-12v-monokristallin-wohnmobil-4-busbars

I wonder about the risk of transport damages since it´s a large panel

Svara:
I dag, 11:55
start citat"
Du
Dear Mr. Hellberg,

the risk is realy very high, for this shipment to sweden and also very expesnive. Did you will use the module at a mobile home?? For a mobile installation it ist o big, we say, that the square for a mobile installation, should be not bigger then 0,7 m², so it is a 100 Watt Module.

Für Fragen oder weitere Informationen, stehe ich Ihnen gerne zur Verfügung.
Mit freundlichen Grüßen,
Christoph Stengel

"slut citat

Har ni någon erfarenhet av vad han säger då jag bara läser bra berättelse om att handla av dem. Varför har frakten blivit dyrare eller vad menar han?
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Lite oroanade svar av www.preVent-germany.com

Din solcell är enormt stor (nästan 1,5 m), troligen avsedd för villor. Det räcker med ett litet slag mot glaset så att den går i miljon bitar. Detta har jag lyckats med med vår 1:a 100W solcell som var betydligt mindre i storlek. Fick ny på vår drulle försäkring hos IF!
Jag hade hellre köpt 2 x 100W istället för en 150W om det finns plats på ditt HB-tak!
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Sv: Lite oroanade svar av www.preVent-germany.com

Köpte en sådan för nåt år sedan. Hade inte en tanke på att den skulle gå sönder i transporten. Men den var hel när den kom och fungerar bra.
Ha det
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Lite oroanade svar av www.preVent-germany.com

Som jag är informerad om är att dom inte längre sålde till Sverige. Har tidigare år köpt flera solpanel med tillbehör av dom.
 
Toppen