• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var sitter batteriladdaren?

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Efter att ha tvingats uppsöka en Hymerverkstad i Tyskland här om veckan för att fixa två nya bodelsbatterier - då de gamla 90 Ah - batterierna helt lagt av uppstod en fråga under felsökningen: Var finns batteriladdaren på en Hymer 654 årsmodell 2005? Verkmästaren sa sig inte ha en aning om saken (och kunde inte heller finna den trots ett idogt letande) eftersom han normalt inte sysslade med så gamla(!) husbilar. Nu visade det sig dock att felet inte hade med laddaren att göra, men det kunde ändå vara kul om någon av alla er tekniskt bevandrade som jag vet finns i klubben kunde upplysa mig om var den sitter i bilen.

Med tack på förhand!
Staffan
 

Sambal

HBK Medlem
Inlägg
124
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4891
Medlemskap
2024
Sv: Var sitter batteriladdaren?

Hej.
Jag har haft en liknande modell och har för mig att laddaren finns till höger om passagerarstolen. Du bör ha ett förvaringsfack vid sidorutan där och om du öppnar facket och tar bort botten så sitter det en del el, säkringar och laddare där, tror jag...

Sambal
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.864
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Var sitter batteriladdaren?

På min Hymer S820 2005
sitter EBL99 under förarsätet, med inbyggd laddare, har även en original extra laddare som sitter under passagerarsätet.
 
Toppen