Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
Registrera Markera forum som lästa Kalender Hjälp

Gå tillbaka   Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - > Ämneskategorier för Husbilen > Reseplanering för Husbilen
Reseplanering för Husbilen Skriv in vart du tänkt dig resa till så hjälps vi åt att göra den minnesvärd. Eller undrar du om något resmål så frågar du här.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Sv: Jag är så trött!
Gammal
HBK Medlem

Dethleffskvalites avatar

Hemvist: Lomma
Sv: Jag är så trött! - 2017-11-10, 20:08

Man går på restaurang för att äta dricka och ha det trevligt. Hunden vid bordet bredvid bjäbbar mer eller mindre under den tiden vi är på restaurangen, det är rätt störigt för oss och andra besökare. Hundägarna verkar till att vara helt döva. Men det är ju statistiskt omöjligt att alla hundägare skulle vara döva. Men dom verkar till att filtrera bort bjäbbandet då man inte gör ett skit åt det. Bifogar ett smakprov, försök tänk er det i nästan två timmar.
Bifogade filer
Filtyp: zip Restauranghund_mod01.zip (6,37 MB, 141 visningar)

Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Följande 4 användare säger Tack till Dethleffskvalite för detta inlägg:
GöranH (2017-11-10), Labic (2017-11-10), Matrix Platinum (2017-11-11), smålänningen (2017-11-12)
Gammal
HBK Medlem

Marianne & Rankos avatar

Hemvist: Göteborg
Ålder: 66
Sv: Jag är så trött! - 2017-11-10, 20:56

Citat:
Ursprungligen postat av TO+GU Visa inlägg
Märkligt inlägg, har blivit förlöjligad många gånger här, klarar nog era inlägg också. Tommy R
Ber verkligen om ursäkt Tommy, det var absolut inget illa menat, det såg så roligt ut att vara alldeles själv vilket är ganska sällsynt idag. Inget förlöjligande alls! Så fel det kan bli när man kommunicerar skriftligt... Verkligen ledsen att det blev så!

There is more to life than simply increasing its speed /Gandhi

Följande 4 användare säger Tack till Marianne & Ranko för detta inlägg:
farfar66 (2017-11-11), Jappe (2017-11-10), Los Suecos (2017-11-12), TO+GU (2017-11-11)
Gammal
HBK Intresserad

Hemvist: Valdemarsvik
Sv: Jag är så trött! - 2017-11-11, 17:10

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne & Ranko Visa inlägg
Ha, ha, den var fin! Var det höga priset/natt eller en kemisk katastrof i området som var anledning till 100% avskildhet från den mänskliga populationen? Ensam på en camping, hmmm... ; ) ...eller var det så enkelt som att ni har glömt byta SOG filtret på eran husbil?
Beror nog mer på att det var en hundfri camping och tyvärr har alldeles för många dessa satans skällande sattyg med sig i sina bilar.

Ser ut att va samma camping vi var på en natt i slutet av Juli.
Då var vi 4st bilar :-)

Lugnt och skönt, men framförallt tyst

Gammal
HBK Medlem

Hemvist: Kristinehamn
Sv: Jag är så trött! - 2017-11-11, 20:53

Citat:
Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
Det jag undrar mest över är hur bra dessa små hundar som sitter instängd i en husbil 24 timmar om dygnet med några korta kiss och bajs pauser egentligen mår? Skulle dom inte må bättre av att stallas in på hundpensionat då husse och matte åker ut och reser? På ett pensionat får dom umgås och leka med andra hundar och i de flesta fall också aktiveras på andra sätt.
Alla hundar mår som bäst när dom har en arbetsuppgift och ger matte och husse dom ingen uppgift hittar dom på egna vilket kan vara att skälla/vakta så fort någon närmar sig "deras" revir.
Jag trodde i min enfald att alla som har med sig hundar gör som vi:

Går en kort rastningstur innan frukost. Äter frukost.
Går en timme med dem innan första körpasset på förmiddagen. Kör cirka två timmar. Ibland med en insprängd fikapaus.
Stannar och äter samt går med hundarna en timme igen.
Kör nästa pass på 2-3 timmar. Återigen ibland en insprängd fikapaus och ibland inte så länge som 2-3 timmar om vädret är bra och vi hittar någon lovande plats att övernatta på. Stannar för dagen.
Går med hundarna bortåt en timme. Hittar eventuellt en bättre plats att övernatta på och flyttar i så fall HB dit. Äter.
Borstar tänder och päls på hundarna samt aktiverar dem med lek, lydnadsträning eller lägger ett spår åt dem.
Så går kvällen och innan sängdags är det en kort nattrastning.

Samtidigt som vi håller ned magomfånget ser vi saker som vi aldrig skulle ha sett om vi inte hade gått turer med hundarna. Men det är klart. Vi kommer i snitt bara 13-15 mil per dag.

Så gör väl alla som har hund med sig?

Följande 11 användare säger Tack till Jan K för detta inlägg:
Anjo (2017-11-12), egonh (2017-11-12), Eva & Hasse 9 (2017-11-11), K & P Express (2017-11-11), Los Suecos (2017-11-12), Lundsholm (2017-11-11), Nova46 (2017-11-15), Olle&Lena (2017-11-12), TommyQ (2017-11-12), WillyPe (2017-11-11), Zero (2017-11-11)
Gammal
HBK Medlem

Eva & Hasse 9s avatar

Hemvist: Mark
Sv: Jag är så trött! - 2017-11-11, 21:40

Citat:
Ursprungligen postat av Jan K Visa inlägg
Jag trodde i min enfald att alla som har med sig hundar gör som vi:..................................?
Detta är precis som vi också gör. Så klart kommer vår fyrbenta väns välbefinnande först.

Matrix Platinum
Om du inte gillar hundar/husdjur så kanske du ska hitta husdjursfria platser att stanna på. Tycker lite synd om dig. Vad tycker du om vilda djur typ fåglar?

Hasse, husbilschaufför
Eva , husbilsresenär
Zacko, svart dvärgpudel.
http://www.husbilsliv.se
http://blog.husbilsliv.se
HBK4ever

Följande 9 användare säger Tack till Eva & Hasse 9 för detta inlägg:
-geva- (2017-11-11), Bennsan (2017-11-12), egonh (2017-11-12), Jan K (2017-11-11), Los Suecos (2017-11-12), Olle&Lena (2017-11-12), TommyQ (2017-11-12), UR13 (2017-11-11), Zero (2017-11-12)
Gammal
HBK Medlem

Hemvist: Kristinehamn
Sv: Jag är så trött! - 2017-11-11, 23:07

Det kan ju finnas en anledning till varför hunden skäller och då kanske den här skylten passar.

hundskyltarg.JPG
http://dst15js82dk7j.cloudfront.net/...5981-INk6p.jpg

Följande 2 användare säger Tack till Jan K för detta inlägg:
egonh (2017-11-12), Zero (2017-11-12)
Gammal
HBK Medlem

Zeros avatar

Hemvist: Ekerö
Sv: Jag är så trött! - 2017-11-11, 23:47

Apropå hundpensionat så lämnade vi in vår schäfer, Dixi, 2 veckor för många år sedan på ett sådant ställe. Vi hade ringt och frågat ut dom om det mesta och det lät bra, den fick sova i en stor stålbur men skulle rastas 4ggr per dag, så där lämnade vi in honom. När vi kom tillbaka och hämtade honom kunde han inte skälla längre, han hade skällt så mycket att han hade tappat rösten dessutom var han inte rumsren längre utan började kissa inomhus. Han hade inte blivit rastad alls som det var sagt. Det var första och sista gången vi lämnade bort honom. Det finns skojare i alla branscher...
Åke

Följande 3 användare säger Tack till Zero för detta inlägg:
Eva & Hasse 9 (2017-11-12), Jan K (2017-11-12), Publikanen (2017-11-13)
Gammal
HBK Medlem

Hemvist: Kalix
Sv: Jag är så trött! - 2017-11-12, 01:52

Citat:
Ursprungligen postat av Jan K Visa inlägg
Jag trodde i min enfald att alla som har med sig hundar gör som vi:

Går en kort rastningstur innan frukost. Äter frukost.
Går en timme med dem innan första körpasset på förmiddagen. Kör cirka två timmar. Ibland med en insprängd fikapaus.
Stannar och äter samt går med hundarna en timme igen.
Kör nästa pass på 2-3 timmar. Återigen ibland en insprängd fikapaus och ibland inte så länge som 2-3 timmar om vädret är bra och vi hittar någon lovande plats att övernatta på. Stannar för dagen.
Går med hundarna bortåt en timme. Hittar eventuellt en bättre plats att övernatta på och flyttar i så fall HB dit. Äter.
Borstar tänder och päls på hundarna samt aktiverar dem med lek, lydnadsträning eller lägger ett spår åt dem.
Så går kvällen och innan sängdags är det en kort nattrastning.

Samtidigt som vi håller ned magomfånget ser vi saker som vi aldrig skulle ha sett om vi inte hade gått turer med hundarna. Men det är klart. Vi kommer i snitt bara 13-15 mil per dag.

Så gör väl alla som har hund med sig?
Det låter jättebra precis så mycket aktivering behöver en hund.
Jag har dock svårt att tro att alla hundar man ser i husbilarna får samma aktivering som era hundar. Själv så har jag hund men väljer att stalla in den då jag åker iväg på semester eftersom jag inte hinner aktivera den på det sätt den behöver för att må bra. Barnen tar en hel del tid:-)
Sen så jobbar jag med hunden (tjänstehund) och umgås med den övriga tider av dygnet också så den är med mig dygnet runt resten av året. Både hunden och jag behöver vila från varandra ibland:-)

Följande 2 användare säger Tack till RobbeS för detta inlägg:
Jan K (2017-11-12), smålänningen (2017-11-12)
Gammal
HBK Medlem

hans ps avatar

Hemvist: Halmstad
Ålder: 62
Sv: Jag är så trött! - 2017-11-13, 11:15

jag brukar kalla husbilar för hundkojor .Men det är konstigt när man kollar på beg husbilar det står nästan aldrig om det varit hund eller inte

Svara

Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - > Ämneskategorier för Husbilen > Reseplanering för Husbilen

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Trött på Windows? Smeden Internet o Dator 21 2012-07-15 12:33

Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2015, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS