• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sygic navigering

LennartA

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Varberg
HBK-Nr
23095
Medlemskap
2024
Hej kamrater
Ny fundering, har laddat ner Sygic och uppkopplad så funkar det med att pilen, jag, flyttar mig men offline så får jag en markerad rutt men markören flyttar sig inte, är det så det funkar eller är det som vanligt ett handhavandefel
 

Draumur

FD HBK Medlem
Inlägg
756
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Sv: Sygic navigering

Sygic med nedladdade kartor funkar som en vanlig gps. Under förutsättning att din apparat är utrustad med gps mottagning.
 

LennartA

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Varberg
HBK-Nr
23095
Medlemskap
2024
Sv: Sygic navigering

Vad menar du med telefongps, det är en samsung s7, säkert nåt jag inte förstår
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: Sygic navigering

Din S7 har GPS funktion, det innebär att du kan navigera med Sygic.
Telefonen måste förstås ha kontakt med GPS-satelliterna, men den behöver inte vara uppkopplad mot internet.
Du måste dock ladda ner kartor för de länder du vill navigera i.

Däremot, om du vill använda trafikinformationstjänsten i Sygic behöver du ha internetuppkoppling.
Det får du i din telefon via mobildatanätet, det krävs dock att du har ett mobiltelefonabonnemang som tillåter surf.

Alltså - Offline/online? Om du med det menar offline från internet/mobildatanätet så kan du köra navigering offline via din Sygic-app utan problem.
Än en gång - Navigering i Sygic sker med hjälp med GPS-satelliter, inte internet.
Online mot internet behöver du förstås vara när du laddar ner kartorna.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 22252

Guest
Sv: Sygic navigering

För en del år sedan -länge fanns det en tysk gps som byggde på samma ide men det verkade inte bli någon hit.
Förmodligen kan det bli ganska förvirrande när verkligheten och kartbilden inte ligger i fas, ska se om jag hittar något mer om appen.
 

Harri & Maria

HBK Medlem
Inlägg
38
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
11866
Medlemskap
2024
Sv: Sygic navigering

Sygic Real View?

Någon som testat denna, kostar 9.99€
Ingen stor utgift, men kul om någon testat. :yes:

Jojje


Tjena Jojje

Köpte den till semestern. Det gäller att rikta telefonen eller pekplattan så att kamerabilden och hänvisningen i gps'n ligger i samma höjd vilket inte är helt lätt. Och gps'n har en tendens att halka efter.
Men en kul grej när det funkar.

Mvh Harri
 
Toppen