• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolpriser

F

F.d. 55256

Guest
Kollade med det lokala byggvaruhuset, 675 kr för att byta en p11. Vet sedan tidigare att PR husbilar i Sollebrunn brukar ta ca 250-300 kr. Bor nästan på gränsen till Norge, har ca 9 km till Örje. Påfyllning p 11 där, 199 norska kr (kurs ca 102 sek). Att husbilsfirmorna kör med lockpriser i hopp om att få sälja annat samt få folk att komma till firman är ju ganska klart, men de säljer väl knappast under inköpspris. Gasolåterförsäljare med priser på 600-700 kr har bra avans.
Ove.G
 
4

4 JO

Guest
Sv: Gasolpriser

Som nämnts i andra trådar så är väl Byggmax en av de billigare i landet och som dessutom finns på många orter.
P11/PA11 för 295kr och PK10 för 255kr.
De byter in alla leverantörers krukor vilket en del andra inte gör.
 

Leumi

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
21941
Medlemskap
2024
Bytte ut min PK10 på Byggmax i Göteborg idag: 249:-! Tyckte det var helt ok pris (kostar ju 25:- kg att fylla i ”lösvikt”! Såg också att priset för en PA11 var 299:-.
 

Leumi

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
21941
Medlemskap
2024
Nej, ingen skillnad vad jag vet. Det är ju vanlig gasol i båda. Gick bra att lämna AGA- flaskor i ”inbyte” också! Flaskorna är identiska förutom att Primgaz är blå o AGA är grön. Ingen synbar skillnad på P /PA11 förutom dekaler.
 

Leumi

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
21941
Medlemskap
2024
Hej Stengränd! Det är propan (gäller båda fabrikaten). Vad jag kunnat läsa mig till så är propan ”standard” i länder med kallare klimat medan butan är mer vanligt söderut.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
P95 er normalt i Norge og Sverige, P80 og dårliger er normalt sydover. Ett unntak er i Spania hvor en kan få P95 men den koster mer, flaskene er da merket Propan. For LPG så er bildet litt annerledes med P95 i Norge/Sverige og 60/40 blanding i Tyskland høst og vinter og hele året i nord. 40/60 soommer i sør - det samme ser ut til å gjelde i Frankrike og Spania. Regner med det samme i de andre landene sørover.

For meg har dette mindre nytte, her har vi LPG blanding overallt uten spec på forholdstall. Flasker fylles som om det var ren butan, men det gjorde vi for lenge siden i Norge med ren propan!
 
F

F.d. 50728

Guest
Jag kollade runt i förra veckan. Här i Kristinehamn hittade jag inget riktigt bra pris, det var faktiskt billigare att åka till grannkommunen några mil bort. I Karlskoga tar en av AGAs återförsäljare MSIAB endast 233 kr för att byta en PC10. Komplett prislista finns på deras hemsida. (Det står fyllning men det är utbyte så då är alla flaskor kontrollerade)
Kan vara bra att känna till för alla som snurrar runt här i trakterna.
Riktigt billig gasol och svetsgas i Karlskoga - BSIAB
 
F

F.d. 55397

Guest
Fyllde i Ullared i veckan för 25kr/kg

Nu har gasolfyllarna öppnat i Karlstad också (2,5km hemifrån), men de tar 29,50kr/kg

Var i Norge förra veckan men hittade ingen bemannad fyllningsstation som hade öppet när vi passerade. Annars ligger ju både Örje o Kongsvinger bra till om man passerar på öppettider.
 

Iréne och Kjelle

HBK Medlem
Inlägg
521
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
1305
Medlemskap
2024
Skrev inför årsmötet:
Vill tipsa om bra pris på gasol, några av er som ska till årsmötet åker kanske E18 förbi Kungsängen, där säljer och byter Nybroplans Express gasol, ex byte pk10 för 199kr. Jag var där och byte in 2 tuber för 398kr.
2 km från E18 till Kraftvägen 62 i Kungsängen där det ligger.
De hade annons i lokalbladet nu V28, så priset gäller ännu.
 
Toppen