• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGo navigation - Uppdatering

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.913
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Sv: iGo navigation

Har svårt att få kontakt med Igo's server. Vill minnas att det var likadant förra gången det kom nya kartor.

En som lever på hoppet/Kjell
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.913
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Sv: iGo navigation

Var ser man vilken version kartor man har?

Kanske finns flera sätt men nedan kommer lite bilder som visar hur man tar sig fram.

IMG_1170.PNG

Tryck på trekorvar nere till höger.

IMG_1167.PNG

Tryck på "Butik".

IMG_1168.PNG

Tryck på "Köpta".

IMG_1169.PNG

På sista bilden ser man datum "2015Q3"

Hoppas de kan vara till hjälp.

Hälsar Kjell
 
Senast ändrad:

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Sv: iGo navigation

Har också gamla IGO och använder POIviewer.
Nu säger min Ipad att IGO måste uppdateras för att funka med den nya uppdateringen av IOS.:mad::mad:
Frågan är om jag inte ska uppdatera eller uppdatera och ta risken att jag måste byta navigator.:confused::confused:
 
A

ALF443

Guest
Sv: iGo navigation

Hej, jag har också använt mig av gamla IGO och hittills har den fungerat bra tillsammans med Poiwiewer. Har åkt drygt 1000 mil 2016/2017 och visst saknas en del rondeller i kartmaterialet.
Jag är väldigt tveksam om jag ska byta till Igo Navigation, då jag uppfattar att flera har problem med att få Igo Navigation fungera tillsammans med PoiWiewer.

Ni som bytt till Igo Navigation
Är ni nöjda med den nya Igo?
Mvh/ Henry
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGo navigation

Hej, jag har också använt mig av gamla IGO och hittills har den fungerat bra tillsammans med Poiwiewer. Har åkt drygt 1000 mil 2016/2017 och visst saknas en del rondeller i kartmaterialet.
Jag är väldigt tveksam om jag ska byta till Igo Navigation, då jag uppfattar att flera har problem med att få Igo Navigation fungera tillsammans med PoiWiewer.

Ni som bytt till Igo Navigation
Är ni nöjda med den nya Igo?
Mvh/ Henry

Den nya versionen av iGO är bättre och enklare än den gamla på de flesta områden i synnerhet sedan kartuppdateringen kom till stånd men har tyvärr inte koppling från POIViewer och Campervan Pro.
Än så länge!
 
A

ALF443

Guest
Sv: iGo navigation

Ok, Knarrevik!
Vet du om någon har kontaktat konstruktören till PoiViewe och frågat om varför den inte fungerar tillsammans med den Nya Igo Navigation eller ligger felet kanske hos Igo Navigation?

MVH/Henry
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: iGo navigation

Som någon skrev nyligen (hittar inte tråden), IGO fungerar inte längre med OS11. Installerade OS11 på iPhone och så här blev det:

igo.jpg

Det här kommer ganska olyckligt inför vår kommande resa därför blir det ingen OS11 uppdatering på paddan. Hade varit bra om "någon" (dvs. Knarrevik, vår egen "iGuru") kunde informera oss mer om det nu finns något att informera...
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGo navigation

Den nya versionen fungerar desto bättre, den heter numera iGO Navigation och kostar drygt 300. En klar förbättring mot den gamla versionen, lite enklare handhavande med ungefär samma funktioner. Numera kan man ladda ned kartorna landsvis.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: iGo navigation

Den nya versionen fungerar desto bättre, den heter numera iGO Navigation och kostar drygt 300. En klar förbättring mot den gamla versionen, lite enklare handhavande med ungefär samma funktioner. Numera kan man ladda ned kartorna landsvis.
Jag har den "nya" IGO Navigation sen juli månad, det är den som inte fungerar i iOS11...

NNG: V. 9.18.27.705925 Jul 12 2017
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGo navigation

Min fungerar på alla mina enheter.
Bilden du visar är iGO Primo, den gamla.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: iGo navigation

Min fungerar på alla mina enheter.
Bilden du visar är iGO Primo, den gamla.
Det kan hända att jag glömt uppdatera iPhone (hmmm har jag blivit så gammal?). Vågar jag uppdatera iPad med NNG: V. 9.18.27.705925 Jul 12 2017? iOS11 uppdateringen tar ca 5 GB!

Edit:
Jag ville uppdatera iPhone med den "nya" IGO, men upptäckte att den fanns redan där fast på ett annat ställe! Nu är den gamla IGO begraven, R.I.P. & med tack för alla milen...

Tack Anders, du är vår egen iSbrytare när isen känns som tjockast ; ) :wideeyed:
 
Senast ändrad:

lassewalle

HBK Medlem
Inlägg
614
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025
Sv: iGo navigation

Som någon skrev nyligen (hittar inte tråden), IGO fungerar inte längre med OS11. Installerade OS11 på iPhone och så här blev det:

Visa bilaga 129408

Det här kommer ganska olyckligt inför vår kommande resa därför blir det ingen OS11 uppdatering på paddan. Hade varit bra om "någon" (dvs. Knarrevik, vår egen "iGuru") kunde informera oss mer om det nu finns något att informera...

http://www.husbilsklubben.se/forums/t105780/
 

Ullvik

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
16082
Medlemskap
2024
Sv: iGo navigation

provar att ladda hem kartor till igo navigation till min padda men det står Servern kan inte nås. kontrollera dina inställningar eller försök senare ???
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.913
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Sv: iGo navigation

provar att ladda hem kartor till igo navigation till min padda men det står Servern kan inte nås. kontrollera dina inställningar eller försök senare ???

Händer rätt ofta med IGO så misströsta inte. Brukar vänta och försöka igen. Ibland kan det hjälpa att starta om paddan.

Hälsar Kjell
 
Toppen