• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Wi-fi hotspot

Berka 60

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
2752
Medlemskap
2024
Finns det någon teknisk pryl, som kan förstärka hotspot på t ex en camping.
Kan inte hitta någon tråd om detta.
 
B

Brincken

Guest
Sv: Wi-fi hotspot

Googla Loh electronic så har dom allt som behövs. Jag köpte en router och en takantenn och monterade detta ganska enkelt. Provade det skarpt i Italien i fjor och det fungerade perfekt.
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.195
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Sv: Wi-fi hotspot

Det finns system för att utöka räckvidden i ett nätverk, men de ökar inte kapaciteten och kvalitén i nätverket. A:mcride:llt beror på vad "orginalroutern" klarar av.
Har du ett rimligt bra telefonabonnemang med surf, skaffa en egen router med separat simkort. Då har du tillgång till dina surfvillkor, vilka i allmänhet är bättre än vad som nuförtiden erbjuds via fria WiFi. Har själv ett Netgear AirCard. Funkar alldeles utmärkt.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Wi-fi hotspot

Vi har det i vår lilla Huawei-router men det finns fler andra varianter att välja på. Gäller att lära sig söka i forumet vilket kanske inte är det lättaste...
 
Toppen