• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lackförsegling

Kulpå4hjul

HBK Medlem
Inlägg
129
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
6867
Medlemskap
2024
Har fått råd om att det är vettigt att lackförsegla vår husbil. Skulle vara kul att att få höra åsikter om det. Det är ju inte så många som lackförseglar . Skulle också tacksamt ta emot tips om ställen som skulle kunna hjälpa mig med det.
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Lackförsegling

Svarar som jag brukar på detta, att det inte hjälper. Hänvisar till foruminlägg från 2011 där jag ifrågasatte lackbehandling och fick följande svar:

"Jag jobbar på färglabbet på Sveriges största biltillverkare, och kan inte mer än hålla med Jonas här i sina funderingar. Vi har gjort många tester på dessa "fantastiska" eftermarknadsprodukter, och resultatet blir var gång; INGET blir bättre än originallacken.
Spara dina 3K till nåt roligare, ev kör Sonax eller liknande nån gång då & då så det blir lite skojjigare att tvätta (kör du med avfettning vid tvätt håller det max 1ggr efter detta"

Lackskydda en ny bil?

Lackskydda en ny bil?.jpg
 

Kabekatten

FD HBK Medlem
Inlägg
157
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
19503
Medlemskap
2022
Sv: Lackförsegling

Har låtit lackskyddat både personbilar samt husvagnar o husbil och resultatet är klart positivt.
Bättre glans bättre avrinning och lättare att hålla ren.
Har många års erfarenhet av att lackskydd förbättrar ytan på fordonet.
Men smakar det så kostar det. Fast i slutändan så har man i regel ett fordon som ser fräschare ut efter lång tid.
 
Toppen