• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vivus' fantastiska ränta

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Jag råkade komma när ett reklaminlägg på en websida och kunde läsa om ett låneinstitut med en ränta på 18%. Inte så blodigt, tänkte jag. Det finns dom som är värre med bortåt 25 - 30%. Sedan såg jag att det gällde månadsränta. Ett lån på 5.000 kr skulle ge en årsränta på över 10.000 kr!

Vivus heter bolaget. Jag tycker det hela verkar osannolikt. Jag har aldrig tidigare hört talas om sådana räntesatser.

Jappe
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Vivus' fantastiska ränta

Den som är satt i skuld är icke fri: min berättelse om hur Sverige återfick sunda statsfinanser är en 239-sidig bok från 1997 skriven av Sveriges dåvarande statsminister Göran Persson tillsammans med Peeter-Jaan Kask. Den är utgiven av Bokförlaget Atlas i Stockholm med ISBN 91-89044-06-1 och ISBN 91-89044-22-3 (nyutgåva).

"Den som är satt i skuld är icke fri": budgetsanering för jobb och välfärd: om regeringens politik för att rädda landets ekonomi är också titeln på en 26-sidig skrift om statshushållning som utgavs av statsrådsberedningen 1997.

Taget från Wikipedia https://sv.wikipedia.org/wiki/Den_som_är_satt_i_skuld_är_icke_fri
 
Toppen