• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

OxyG

Lennart Persson

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Örebro
HBK-Nr
6764
Medlemskap
2024
Har någon erfarenhet av detta s k biologiska preparat för att lösa fett i avloppsledning och lösa urinsten i toan.
Tacksam för svar
Lennart Persson
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: OxyG

Nej, ingen erfarenhet men medlet låter intressant. Tycker bara att 750:-/kg är lite väl "dyrt". Har läst här på HBK att man kan använda ättika och annat miljövänligt betydligt billigare. Ska bli intressant om någon hör av sig om medlet...

340.png
 
F

Fd.47585

Guest
Sv: OxyG

Vi köpte den på mässan i kista och har testat den i toatanken några helger. Och den fungerar absolut, ingen lukt alls och när vi kommer hem är allt upplöst och lätt att tömma. Skillnaden mot "Dometic Power Care Tabs" som vi använder annars är färgen, originalfärg eller blått, då föredrar vi blått och priset är även klart lägre på Dometic per "dosering" (knappt 6:- mot drygt 16:). Vi har inte problem med gråvattentanken och har alltså inte använt den där, men med tanke på hur bra den fungerar i toatanken så skulle det förvåna mig om den inte gjorde detsamma i gråvattentanken.
 
Toppen