• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sängproblem

F

F.d. 53150

Guest
Hej är det någon som har ett tips på hur man gör för att queenbedden i en Eura Mobil blir uppe?
 
F

F.d. 53150

Guest
Sv: Sängproblem

Eftersom vi har förvaring under sängen så är det jobbigt att behöva hålla den när man ska ta något under sängen.
 

Carina & Ted

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
5514
Medlemskap
2024
Sv: Sängproblem

Hej

Förmodar att det finns gasfjädrar original som håller upp den i uppfällt läge. Då kan du bara byta ut dessa mot kraftigare fjädrar.

Mvh Ted
 
F

F.d. 53150

Guest
Sv: Sängproblem

Hej dom som sitter under sängen är original och jag har även varit på biltema och frågat utan resultat.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Sängproblem

Det kan nog vara så att gasdämparna är okay för belastningen på sängen som den är original men när man lägger på extra madrass ,filtar och kuddar så ökar ju tyngden och då är det svårare för dämparna att hålla den uppe .
Kolla hur lång dämparen är i själva stommen och om det finns något nummer på den samt infästningen .

Många bagageluckor ha ju samma/liknande dämpare och du kan ju montera en längre men då får du flytta den ena infästingen.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Sängproblem

Jag köpte nya gasfjädra på Ebay.... prova där de har alla längder och olika kg....
 
Toppen