• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilshandlare i Umeå, Larssons husbilar & motor, seriösa ???

Ronny P

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Borås
HBK-Nr
13439
Medlemskap
2024
Hej alla Husbilsåkare

Finns det någon här i husbilsklubben som har köpt husbil av
"Larssons husbilar & motor" i Umeå ?




Dom har 5 Husbilsannonser ute på blocket vad jag kunde hitta, och jag är eventuellt intresserad av en av dom.
Men Jag har 100 mil till Umeå så jag är inte alltför sugen på att åka upp förgäves.. Dessutom så är det ju lika långt tillbaka om det inte skulle bli affär av.. :wink:

Så om någon har några erfarenheter av denna handlare så tar jag tacksamt emot den informationen.
Eller om någon vet om dom är seriösa.. ?!


(jag kikade även deras Facebook sida där dom har 5 Stjärnor på Facebook, på 8 recensioner, som alla gjordes den 10 Mars 2014)
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Husbilshandlare i Umeå, Larssons husbilar & motor, seriösa ???

Det verkar ganska bra..
Någonting har dock hänt eftersom dom gått från 6 anställda till 2 och uppnår en 1/3 del av omsättningen.

Annars verkar allt okej och några negativa omdömen har jag inte sett, men i ärlighetens namn har jag inte letat speciellt noga.

Fina bilar hade dom till försäljning iallafall..:)
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Husbilshandlare i Umeå, Larssons husbilar & motor, seriösa ???

Spontant skulle jag inte se ett köp där tryggare än ett vanligt privatköp på Blocket.
Husbilsförsäljningen verkar vara en småskalig bisyssla med nästan uteslutande renförsäljning av egenimporterade begagnade bilar. Hemsida verkar saknas och bolaget heter egentligen något annat. Avståndet på 100 mil underlättar ju inte heller om något går fel och man vill använda en eventuell garanti(om det finns).

Sen har jag lite svårt för annonser där det gödslas med "Bästa pris", "fynd", "billigast", "måste ses", "Superpris", "kanonskick" och liknande i hela annonserna.
Men det är jag det :D
Kan ju ändå vara en kanonkille som har "firman".
 

Ronny P

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Borås
HBK-Nr
13439
Medlemskap
2024
Sv: Husbilshandlare i Umeå, Larssons husbilar & motor, seriösa ???

Tack för era svar,
Jag tänker som så, att recensionerna som jag hittade på FB var alla från 2014 och då borde rimligtvis någon här på HBK vart i kontakt med dom eller köpt något, om dom vart verksamma sedan dess.
(med sin husbilsförsäljning vill säga, företaget hade ju funnits längre)

Det är dom där 200 milen totalt fram och tillbaka, som får mig att tveka annars hade jag antagligen redan vart där.. :)
 

Framking

HBK Medlem
Inlägg
54
Kommun
Umeå
HBK-Nr
9993
Medlemskap
2024
Sv: Husbilshandlare i Umeå, Larssons husbilar & motor, seriösa ???

Personligen skulle jag avstå.
Det finns inget företag registrerat med det namnet. Det finns ett bolag som heter Tryckluftsservice på adressen som bl.a säljer husbilar. (Källa: Ratsit).
Så vem köper jag av rent juridiskt? Då dessutom kvinnan på adressen (fru Larsson) har en fängelsedom för grovt bokföringsbrott i bagaget (Källa: Västerbottenskuriren) så skulle åtminstone jag fega ur.

Självklart ska människor få chans att bättra sig och det kanske skulle bli en alldeles utmärkt affär. Det är min högst personliga känsla som gör att jag skulle avstå.

/A
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.655
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: Husbilshandlare i Umeå, Larssons husbilar & motor, seriösa ???

Varför resa så långt? Mellerud ligger betydligt närmare.
http://www.husbilen.com/ Har inte de något som passar? Om de fortfarande håller på som för nio års sedan, så importerar de frän Tyskland och registrerar och säljer här. Den gången för nio år sedan fick jag ett mycket gott intryck av verksamheten. Jag hade hittat ett objekt på mobile.de som jag visade honom (Anders B) och lät honom föra snack och prutning och det blev mycket bra i slutändan!
//Göte J
 

Ronny P

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Borås
HBK-Nr
13439
Medlemskap
2024
Sv: Husbilshandlare i Umeå, Larssons husbilar & motor, seriösa ???

Varför resa så långt? Mellerud ligger betydligt närmare.
http://www.husbilen.com/ Har inte de något som passar? Om de fortfarande håller på som för nio års sedan, så importerar de frän Tyskland och registrerar och säljer här. Den gången för nio år sedan fick jag ett mycket gott intryck av verksamheten. Jag hade hittat ett objekt på mobile.de som jag visade honom (Anders B) och lät honom föra snack och prutning och det blev mycket bra i slutändan!
//Göte J


Tack för info, Dom verkar inte ha något som jag är intresserad av just nu.
(Helintegrerat är ett måste :))

Här du någon aning om vad dom tar i arvode för att plocka hem en bil och registrera den ?

Tack igen !!
 

Robert norra

HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
17116
Medlemskap
2024
Sv: Husbilshandlare i Umeå, Larssons husbilar & motor, seriösa ???

Har varit i kontakt med herr Larsson, han importerar bilar fr. Frankrike som han sa,men han säljer bara,byter ej in bilar.Fina bilar och bra pris ,men vad hjälper det,vem kan köpa två !!
 
F

F.d. 56299

Guest
Sv: Husbilshandlare i Umeå, Larssons husbilar & motor, seriösa ???

Hej.
Varför chansa,tag istället kontakt med Husbilstjejen i Askersund där våra husbilskompisar köpte bil.Det har inte varit några som helst problem för dom,fel som uppstått har åtgärdats utan diskussion så dom verkar vara seriösa.
Ring och tala om vad du söker så tar dom kontakt med dig då dom har några alternativ att erbjuda.
/Anders
 

NIESMANNEN

HBK Medlem
Inlägg
129
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
2277
Medlemskap
2025
Sv: Husbilshandlare i Umeå, Larssons husbilar & motor, seriösa ???

Jag skulle inte åka 100 mil för ett eventuellt köp. Garantifrågor mm blir så mycket enklare på hemmaplan. Lycka till
 

Dan Gyll

FD HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Umeå
HBK-Nr
15822
Medlemskap
2022
Sv: Husbilshandlare i Umeå, Larssons husbilar & motor, seriösa ???

Verkar finnas på Värmdö också.
 
Toppen