• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På väg

Krister&AnnChristin

HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Robertsfors
HBK-Nr
14178
Medlemskap
2024
På väg hem från Spanien började problemen 10/4 kl. 15.00 utanför Clerey i Frankrike där robotlådan började krångla genom att fastna i 4:ans växel, ringer Fiat Assistans som hänvisar till polisen att flytta husbilen från korsningen, ringer polisen på nr17, ingen kan engelska, hänvisar till nr18 ingen kan engelska, svårt att kommunicera med Assistans p.g.a deras problem med engelskan, men dom har mitt telefonnummer så efter stund ringer dom att bärgare är på väg som var en personbilsbärgare så det var jag hjälpt av. Efter ha stått där 2 timmar gick det att starta bilen igen kom fram till Clerey när samma problem uppstod, gick bara att köra i 4:ans växel och fick stanna i en rejäl uppförsbacke, ringde efter bärgare som kom och kopplade på bilen stroppen som han kopplat i husbilen brast och bärgaren rusade ikapp bilen slet upp dörren och la om ratten så vi hamnade i en trädgård annars hade det blivit totalhaveri. Ny större bärgare kom och drog ut den ur trädgården och körde den till deras verkstad i Melinot 20 km. utanfön Troyes, anlände 00,30. Där får jag stå på ström tillsvidare. Dom fixar tid hos Fiat i Troyes 12/4. Tar ut en hyrbil och kör dit för att informera dom felet om ifall dom behövde beställa någon reservdel. Ingen kan engelska. Tillbaka till bärgaren som ringer och får veta att dom repar bara personbilar. Ny tid hos CLC i Dizier 19/4 som lovar att titta på bilen och hjälpa mej om det är elektronikfel annars blir det minst en veckas ytterligares väntan, dom fixade elektronikfelet på 1 timme och Fortsätter hemresan 10 dagar fösenad, anländer Rostock 21/4 och samma fel uppstår när jag kommer fram till trafikljus vid påfart till motorväg, polis kallar på bärgare som tar oss till Fiatverkstan, anländer 16.00 dom tar sig an bilen direkt och efter 2 timmar kan vi fortsätta resan hemåt.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.600
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: På väg

Det vore intressant för oss andra med samma växellåda att höra vad som orsakade problemet om vi skulle råka ut för något liknande.
 
Toppen