• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

FÖRBANNAD NY HUSBILSKÖPARE.

LasseG

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: FÖRBANNAD NY HUSBILSKÖPARE.

Roligt för dig men om du kör ut och in ur verkstaden vecka efter vecka, månad efter månad utan att du har ett kylskåp som fungerar behövs inte två som dansar.. .

Nu riktade jag mig ju inte just till dig utan mer allmänt.
Självklart finns det ÅF som inte borde få sälja bilar, men jag tycker att man rätt ofta ser exempel på väldigt osmidiga köpare också, inte bara vad det gäller husbilar utan i största allmänhet. Det mesta brukar gå att lösa.

Men eftersom du nu nämnde det, vad är det för fel på kylen då, och varför åtgärdar dom det inte?
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
974
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Sv: FÖRBANNAD NY HUSBILSKÖPARE.

Hymercenter i Ängelholm lyckades aldrig lokalisera felet med att vi inte fick någon kyla i skåpet, 15+ i kylen och 0 i frysen, och som jag skrev fick vi åka in var och varannan vecka, månad efter månad till verkstaden i Ängelholm. Vi fick avbryta semestrar och köra hem och besöka verkstaden igen, dessutom lägga ut en hel del pengar till ingen nytta eftersom felet kvarstod. Men så till sist i somras kom Dometics Service i Kalmar på att gasventilen slutat pyttsa ut gasen i rätt mängd för att lågan skulle brinna som den skulle. Men innan dess, i våras, tyckte Hymercenter att vi aldrig blev nöjda och valde att svartlista oss, trots att kylskåpet fortfarande inte fungerade....
 

LasseG

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: FÖRBANNAD NY HUSBILSKÖPARE.

Ja, det låter ju galet.
Vad angav dom som anledning att inte åtgärda felet då?
Det måste ju ha gått på garantin om ni köpte den ny?
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
974
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Sv: FÖRBANNAD NY HUSBILSKÖPARE.

Ingen garanti längre, men som jag skrev, dem lyckades aldrig med att lokalisera felet och kontentan av det hela är att deras misslyckande gick ut över oss...
 
Toppen