• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

kylskåp

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Kylskåpet blir inte kallt. Lågan brinner fint. Frysfacket i kylskåpet är ok. Temp i skåpet är ca 15 grader. Har vänt det upp och ner inget hjälper. ????
 

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
905
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Sv: kylskåp

Lågan kan se fin ut men...

När jag hade samma problem så rengjorde jag brännaren och bytte munstycket. Sen borstade jag skorstenen och blåste den ren.
Munstycket är en liten platta med ett minimalt hål, man får inte ta på den för då deformeras hålet. Munstycket kan man beställa hos div firmor, bara de får modell nr på kylskåpet. Kostade 5:- har jag för mig.

Jag tog även bort kylflänsarna inne i skåpet och bytte kylpastan, fick ett kilo för 80:- av samma firma. karvade bort en del isolering som hamnat mellan kylröret och kylflänsarna och ersatte med kylpasta.

Sen har det fungerat utmärkt igen (lite för bra ibland då det blir minusgrader i kylen med). Mitt kylskåp är nu 19år, och används 250dagar om året i snitt.

//Freddy
 
Senast ändrad:
Toppen