• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lossa Vägguttag

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Vet någon hur man lossar ett sådant uttag. Det verka vara nitat i mitten med en rörnit. I vanliga fall brukar det ju vara en skruv att lossa där. Ytterramen verkar sitta lite löst mn jag vill inte bända för mycket innan jag vet hur man skall göra. Kommer inte åt baksidan utan större demontering av skåp.
EssoJ
 

Bilagor

  • Uttag.JPG
    Uttag.JPG
    442,4 KB · Visningar: 15

MaJe

HBK Medlem
Inlägg
560
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
15405
Medlemskap
2025
Sv: Lossa Vägguttag

Har inte haft något exakt sådant uttag men gissar att man kan bända bort den yttre täckramen för att sedan komma åt de skruvar som håller fast uttaget i väggen.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Lossa Vägguttag

Ja, det är bara att bända loss mellan ramen och underlaget. Använd en smörkniv av plast (nylon) eller en slät, tunn kniv som sticks in med eggen mellan ramen och underlaget.
 

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: Lossa Vägguttag

Tack för hjälpen! Så här ser det ut på undersidan. Både ram och lucka följde med upp. Fanns till och med små urtag för en skruvmejsel e.dyl. som var svåra att se innan man fått loss det hela.
EssoJ
 

Bilagor

  • IMG_1039.JPG
    IMG_1039.JPG
    548,8 KB · Visningar: 12
  • IMG_1040.JPG
    IMG_1040.JPG
    284,4 KB · Visningar: 6

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: Lossa Vägguttag

Kan ju vara någon komplettering gjord av Hymercenter som sålt bilen till förste ägaren och därefter till oss som tvåa. I vart fall en bra placering av ett uttag men eftersom det är horisontellt placerat har jag tänk komplettera med ett nytt en bit upp på väggen så att det går att använda den där myggjagaren som rekommenderades av Sir Maclain.
EssoJ
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Lossa Vägguttag

Jeg ville tro at noen har demontert og ikke klart å sette inn igjen de 4 torx som burde vært der fra fabrikken. Både Hymer og N+B gikk over til Torx skruer på slutten av 1990 tallet, hovedsakelig for å redusere småskader fra skruvmeisel som glipper ut på veggplater.
 
Toppen