Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
Registrera Markera forum som lästa Kalender Hjälp

Gå tillbaka   Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - > Ämneskategorier för Husbilen > Reseplanering för Husbilen
Reseplanering för Husbilen Skriv in vart du tänkt dig resa till så hjälps vi åt att göra den minnesvärd. Eller undrar du om något resmål så frågar du här.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Glympse för Husbilsklubben - Dela din position (och om du vill ditt mål) med HBK
Gammal
HBK Medlem

Hemvist: Norrköping
Glympse för Husbilsklubben - Dela din position (och om du vill ditt mål) med HBK - 2017-05-18, 21:44

Visa vart du ska och var du är i upp till 4 timmar med Glympse!

Osäkert - Javisst!
Intressant - Javisst!
Kul - Javisst!
Nyttigt - Kanske!

Efter vald tid döljs du igen automatiskt. Med appen Glympse kan du dela din position med personer och/eller en grupp. Jag har skapat HBK !hbk : Glympse där kan alla som kan länken ser var och en som har publicerat sin position (och eventuellt mål).

Vi kan även fylla på med en destination så visar vi vart vi ska, det kan vara en infallsvinkel till ”Vart åker ni i helgen”, ”Är det någon HBK:are på xxxxx”. Det går också att ha ett litet meddelande som visas när man klickar på en ikon på kartan.

Ikonen ligger kvar på kartan 48 timmar efter att den satta tiden gått ut, man kan själv ta bort ikonen genom att radera den från ”History” i appen.

Om du inte vill tala om för HBK:are kan du göra det i mindre skala med vänner eller familjen..., antingen som grupp eller personlig inbjudan.

Vad häftigt det vore att kunna följa alla anländande till årsmötet (vilket vi tyvärr inte kan komma till)

Bra för tjuvar men vem skulle få tillgång till vår länk? Skulle slumpen spela dom i händerna bättre än att kolla om husbilen är borta? Var och en får avgöra själv...

Jag använder den till familjen, vänner och en annan föreningsgrupp

Bifogar en bild på hur det ser ut och ett försök till förenklad instruktion, håll tillgodo och nyttja Glympse som det behagar.

Med vänlig hälsning,
Tommy
Bifogade bilder
Filtyp: png resa.png (220,2 KB, 612 visningar)
Filtyp: pdf Glympse för Husbilsklubben.pdf (1,66 MB, 47 visningar)

Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Följande 7 användare säger Tack till Tommy Nyman för detta inlägg:
gsvensso (2017-05-19), Hasse o Yvette (2017-05-20), Kjell1351 (2017-05-19), Lundsholm (2017-05-20), Sjöberg (2017-05-19), STACT (2017-05-19), StefanJennie (2017-05-19)
Sv: Glympse för Husbilsklubben - Dela din position (och om du vill ditt mål) med HBK
Gammal
HBK Medlem

Sv: Glympse för Husbilsklubben - Dela din position (och om du vill ditt mål) med HBK - 2017-05-18, 21:50

Aktiverade nyss en Glympse, dock ropar kudden så Glympsen lär inte röra på sig...
!hbk : Glympse

Sv: Glympse för Husbilsklubben - Dela din position (och om du vill ditt mål) med HBK
Gammal
HBK Medlem

SirMcLains avatar

Hemvist: Spanien
Ålder: 56
Sv: Glympse för Husbilsklubben - Dela din position (och om du vill ditt mål) med HBK - 2017-05-19, 09:51

Här står jag nu.

Ralph & Louise (som har egen inlogg)

Husbilsparkering nära dig, Karta Kanarieöarna Virrig Plåtis i Europa

Vart ska vårt hus? Vart vi vill !

Gammal
HBK Referensgrupp

Sjöbergs avatar

Hemvist: Västerås
Ålder: 43
Sv: Glympse för Husbilsklubben - Dela din position (och om du vill ditt mål) med HBK - 2017-05-19, 11:43

Jag kan ha lyckats, men helt säker är jag inte...

Spännande teknik, en fördel jag noterade är Glympse samarbetar med navigeringsappen Here, det ger en fördel.
Hur många av er har kämpat och tragglat via mejl, sms, telefon för att försöka få en kompis att hitta till stället där man är? Det kan ju iofs vara kul men ibland blir det en hel del missförstånd på vägen..
I ett sånt läge kan ju Glympse vara en tillgång, om bara den andre har en navigeringsapo som Glympse gillar,,, annars blir det väl ett ännu längre telefonsamtal fast med fokus på hur man installerar en app och hur man får igång den, under körning.

mvh jocke

Gammal
HBK Medlem

Sv: Glympse för Husbilsklubben - Dela din position (och om du vill ditt mål) med HBK - 2017-05-19, 11:51

Jocke, du finns!

Visserligen kör du lite sakta, eller har du valt att inte visa din fart?

Man behöver inte appen för att följa, det kan man göra i webbläsaren. Kan man läsa karta så är det en början...

/Tommy
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Capture.JPG (59,5 KB, 3 visningar)

Gammal
HBK Medlem

Sv: Glympse för Husbilsklubben - Dela din position (och om du vill ditt mål) med HBK - 2017-05-19, 11:54

Citat:
Ursprungligen postat av SirMcLain Visa inlägg
Inloggning verkar krävas...

Visar du även vart du är på väg och var du är i realtid? Då kan vi hälla upp i lagom tid utan att ölen varmnar

Mvh
Tommy

Gammal
HBK Referensgrupp

Sjöbergs avatar

Hemvist: Västerås
Ålder: 43
Sv: Glympse för Husbilsklubben - Dela din position (och om du vill ditt mål) med HBK - 2017-05-19, 12:16

Citat:
Ursprungligen postat av Tommy Nyman Visa inlägg
Jocke, du finns!

Visserligen kör du lite sakta, eller har du valt att inte visa din fart?

Man behöver inte appen för att följa, det kan man göra i webbläsaren. Kan man läsa karta så är det en början...

/Tommy
Det var bara en test, jag står tyvärr helt stilla på jobbet.
Att det blev Nellys bar är för att den kom när jag sökte efter en Bar...

Följande Tackar Sjöberg för detta inlägg:
Tommy Nyman (2017-05-19)
Gammal
HBK Medlem

SirMcLains avatar

Hemvist: Spanien
Ålder: 56
Sv: Glympse för Husbilsklubben - Dela din position (och om du vill ditt mål) med HBK - 2017-05-19, 15:21

Citat:
Ursprungligen postat av Tommy Nyman Visa inlägg
Inloggning verkar krävas...

Visar du även vart du är på väg och var du är i realtid? Då kan vi hälla upp i lagom tid utan att ölen varmnar

Mvh
Tommy
Nja man kan välja att visa sin position och hur länge den ska visas. Jag har valt att visa min position här på ställpltsen i 2 darrar. Sedan försvinner den.

Ralph & Louise (som har egen inlogg)

Husbilsparkering nära dig, Karta Kanarieöarna Virrig Plåtis i Europa

Vart ska vårt hus? Vart vi vill !

Gammal
HBK Medlem

Sv: Glympse för Husbilsklubben - Dela din position (och om du vill ditt mål) med HBK - 2017-05-19, 16:21

Nu på väg till Motala via hemmet...

/Tommy

Gammal
HBK Web

4 JOs avatar

Hemvist: Sundsvall
Ålder: 52
Sv: Glympse för Husbilsklubben - Dela din position (och om du vill ditt mål) med HBK - 2017-05-19, 19:35

Kul grej, klart man måste testa.

----------------------------------------------------------
/Klas - 4 JO

Husbil och Wi-Fi i en perfekt symbios för jobb och nöje.
----------------------------------------------------------

Gammal
HBK Medlem

Sv: Glympse för Husbilsklubben - Dela din position (och om du vill ditt mål) med HBK - 2017-05-24, 16:02

Några modiga som vill/vågar prova?

Själv åker jag tyvärr åt andra hållet...

Gammal
HBK Ställplatsgrupp

Tommy & Elisabeths avatar

Hemvist: Malung
Ålder: 64
Sv: Glympse för Husbilsklubben - Dela din position (och om du vill ditt mål) med HBK - 2017-05-24, 17:16

Har laddat ner appen och gjort det jag ska. Kör till Kristinehamn i morgon fm men har skrivit in i appen. Det går inte så fort för jag står still än så länge.
Vi får väl testa och se om det funkar.

Tommy

Följande Tackar Tommy & Elisabeth för detta inlägg:
Lundsholm (2017-05-24)
Gammal
HBK Medlem

Sv: Glympse för Husbilsklubben - Dela din position (och om du vill ditt mål) med HBK - 2017-05-25, 10:49

Tänk på att ha laddning inkopplad, eftersom den uppdaterar positionen löpande under maximalt fyra timmar så drar den en hel del ström...

/Tommy

Svara

Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - > Ämneskategorier för Husbilen > Reseplanering för Husbilen

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Allt du vill (och inte vill) veta om USA husbilar Michael S Husbilsköp o Import 3 2012-07-30 22:31
Markör position i TOMTOM GO 730T Bertil1 Navigering 5 2009-05-24 15:08
"Jag vill dela med mej" gurli hyldgaard Under Markisen 0 2007-11-02 16:46

Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2015, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS