• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Uppdatera POI

Möller

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Varberg
HBK-Nr
168
Medlemskap
2024
Jag har en Garmin Camper 760, där jag har Bord Atlas ställplatser inlagda från början då jag köpte den. Nu skulle jag vilja uppgradera 2017. Men jag vet inte hur man gör. Är det någon som vet var jag kan hitta en lättfattad beskriving på hur man gör steg för steg.
 

Möller

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Varberg
HBK-Nr
168
Medlemskap
2024
Sv: Uppdatera POI

Är det ingen som vet hur man lägger in POI? Eller är det så att ingen bry sig att hjälpa till? Har varit med i Husbilsklubben sedan början. Då fick man ofta hjälp Men så är det kanske inte längre?
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.779
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Sv: Uppdatera POI

I denne tråd findes en beskrivelse for Garmin. Jeg tror også den passer til din Camper model.

http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/580129

Scroll ned til du finder dette:

Tips, trix och lite annat

Innan man gör något överhuvudtaget så är det en god idé att säkerhetskopiera sin Garmin!

>>Detaljerad guide<<
>>Instruktionsfilm<<
>>Kåres metod<<

Det fjärde sättet för de som känner sig bekväma med utforskare och mappar och sånt:
Ladda ner filen till datorn och flytta den till mappen Poi i din garmin.
Mappen Poi kan återfinnas både i internminnet och på minneskortet.
För en del nyare modeller är det inte ens viktigt att filen ligger i mappen Poi utan den kan läggas på flera ställen och fungera ändå.

edit: bogstaveringsfejl
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Uppdatera POI

Är det ingen som vet hur man lägger in POI? Eller är det så att ingen bry sig att hjälpa till? Har varit med i Husbilsklubben sedan början. Då fick man ofta hjälp Men så är det kanske inte längre?

Det finns eldsjälar som lägger ned enormt med tid och arbete med att hålla filerna ajour och får inte alltid tack för mödan.
Hur man gör finns nedtecknat någonstans så det gäler att lägga ned lite tid och söka.
 

Möller

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Varberg
HBK-Nr
168
Medlemskap
2024
Sv: Uppdatera POI

Tack Knarrevik. Nu förstår varför du kalla dig för "Knarrevik". Jag uppskatta verkligen de som lägger ner tid på att hjälpa andra. Det är därför som jag är med i husbilsklubben, då jag också kan ge hjälp till andra när de ställer en fråga. Vad ville du säga med ditt inlägg? Att min fråga var obefogad eller?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Uppdatera POI

Vad tycker du själv när du läser ditt inlägg?
Man kan inte begära att få hjälp, bara att vara tacksam att några osjälviskt lägger ned tid och möda.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.818
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Uppdatera POI

Det var ca ett dygn mellan dina båda inlägg. Alla loggar nog inte in här varje dag (jag t ex jobbar ett dygn i taget).
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Uppdatera POI

Här har jag detaljerat försökt beskriva hur man med hjälp av POI Loader kan ladda in poi filer till Garmin. Börja med att hämta hem de filer du vill ha i Garmin till datorn och lägg dem i en särskild mapp i datorn. Samla alla filer du vill ha i Garmin i mappen så att de laddas ner var gång du gör an nedladdning. POILoader tar bort alla gamla filer som finns i Garmin och ersätter dem med de du har i mappen. POILoader finns att hämte på Garmins hemsida gratis.
Garmin | United States | POI Loader

Har du uppdaterat kartor? annars använd
https://software.garmin.com/sv-SE/express.html


Instruktion
http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/855919
inlägg 4
 
Senast ändrad:

Möller

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Varberg
HBK-Nr
168
Medlemskap
2024
Sv: Uppdatera POI

TACK KalleiViken. Du har hjälpt mig att lösa mitt problem.
 
Toppen