• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Extrabädd fram Globecar/Pössl

iBear

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
24109
Medlemskap
2024
På måndag kommer vi äntligen åka och hämta vår första husbil, en begagnad Globecar Globescout från 2012. Känns spännande och väldigt roligt.

En sak som bilen dock saknar och som vi känner visst behov av är möjlighet att sova tre personer. Det finns en hel del Pössl & Globecar som har en extra bädd fram, tror det var tillval vid nyköp, som verkar gå ut på att man sänker bordet fram och lägger ut två extra dynor och en skiva och skapar en bädd fram på tvären, dvs från dinetten ut mot skjutdörren.

Jag har dock inte sett själva konstruktionen utan bara bilder på hur den ser ut klar (försöker bifoga). Är det någon som har en liknande bil som har möjlighet att delge hur själva konstruktionen, dvs främst den extra plankan, ser ut. Hur skall den fästas mot bordet tex? Och i andra änden, hänger den på dörren på något vis eller har den egna ben?

Alla tips mottages med stor tacksamhet, vi hoppas kunna få till en lösning som kan fungera för tillfälliga sovbesökare.

I vår bil har vi ett bord som har ett delbart ben och en extra skena undertill, så själva grunden till bädden, bordet, bör finnas.

Här är alltså målet med projektet, bild lånad från en något yngre bil på internet:

imports_forwebextra-front-bed-option-globecar-2016-1-_76903.jpeg
 
Toppen