• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"Extraknäck"

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Tänk att en gammal "Gube" kan vara efterfrågad inom transportbranschen, men man kanske tillhör en bristvara inom chaufförsyrket, i vilket fall har jag blivit tillfrågad om att köra för en tidigare arbetsgivare

Det som tilltalar mig är den sociala biten att träffa gamla arbetskompisar och sen är det ju inte fel med lite extrainkomster till kommande resor med HB:n. Ja, ja nu blev det bilder på "tvärs" igen men klicka på dom så rätar dom upp sig

Med önskan om en skön vår/sommar hälsar
Hasse & Ingegerd

I dag transport av husmoduler från Kristinehamn till Uppsala

20170516_075722.jpg

Husmodulerna nästan helt färdiga bilden från köksdelen

20170516_091307.jpg
 

annette.bengt

HBK Medlem
Inlägg
227
Kommun
Svedala
HBK-Nr
8123
Medlemskap
2024
Sv: "Extraknäck"

Så är det,dom unga idag har inte den kunskapen eller respekten som behövs på våra vägar.
Har själv varit yngre och kört tung mestadels med passagerare i Europa
då var trafiken inte lika intensiv och visst bröt vi mot en och annan regel
men idag är det mera regel än undantag att bryta mot regler.
så ett stort Grattis till Transportbilsnäringen som ser värdet av en chaufför
som vet vad som gäller och kan sitt yrke.
Ha en skön sommar och kör försiktigt på våra vägar:spinny:
/Bengt
 

Olle&Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
162
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
22098
Medlemskap
2021
Sv: "Extraknäck"

Självklart vill man ha äldre erfarna som chaufförer. Jag försöker ha kvar "Mina gubbar" så länge som möjligt efter dom har gått i pension och tar mer än gärna in dom på extrakörningar. Det blir tyvärr svårare nu för tiden då dom inte förlänger sitt YKB. Och digitala förarkort.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: "Extraknäck"

Hur ska yngre chafförer kunna få den erfarenhet som behövs? Dom hinner ju fylla 40 utan chans att få det tack vare de som inte anställer utan gör allt för gamlingarna att fortsätta.
Missunnar inte de äldre nu utan hade en tanke på att oerfarenheten kommer att finnas i större grad om 5-15 år.
 

Ronny P

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Borås
HBK-Nr
13439
Medlemskap
2024
Sv: "Extraknäck"

Hur ska yngre chafförer kunna få den erfarenhet som behövs? Dom hinner ju fylla 40 utan chans att få det tack vare de som inte anställer utan gör allt för gamlingarna att fortsätta.
Missunnar inte de äldre nu utan hade en tanke på att oerfarenheten kommer att finnas i större grad om 5-15 år.


jag trodde bara man bytte dom äldre chaufförerna mot åkare från öststatsländerna :rolleyes::):twitcy:
 

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Sv: "Extraknäck"

God afton i tråden ! Först vill jag tacka den som var snäll och rätade upp bilderna vem det än var, sen ang. erfarenhet som byggs upp med arbete i det gällande yrket vilket det än må vara, jag läste ett reportage från transportgymnasiet i Västerås där nästan alla har jobb när utbildningen är klar men en sak som både lärare och elever betonade var att visa intresse för jobbet och vara glad/positiv inför arbetsgivare/arbetskompisar, en annan sak som betonades var att inte vara rädd att fråga om man är tveksam inför något

En sak som jag tycker mig märka är att det kommer mer "tjejer" bakom ratten det är positivt, att dom sedan oftast har ett mjukare/bättre körsätt än många killar gammal som ung, i morgon bär det av till "Peking" Norrköping med betongelement till ett bostadsbygge ;)

Snart kommer värmen tror
Hasse & ingegerd
 

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Sv: "Extraknäck"

Hans Yngve är du Öststatare? Det visste inte jag. :twitcy::D

Hej Pelle ! Du kan vara lugn, är nog en som håller Svenska fanan högt, men nog verkar transporter i Sverige skötas mer och mer av utländska åkare/chaufförer men inte bara transporter, nej det gäller mer generellt och i synnerhet inom byggbranschen

Ha det bra så kanske vi ses under HB:säsongen hälsar

Hasse & Ingegerd
 

stavgård

HBK Medlem
Inlägg
310
Kommun
Haninge
HBK-Nr
14919
Medlemskap
2026
Sv: "Extraknäck"

Hej Pelle ! Du kan vara lugn, är nog en som håller Svenska fanan högt, men nog verkar transporter i Sverige skötas mer och mer av utländska åkare/chaufförer men inte bara transporter, nej det gäller mer generellt och i synnerhet inom byggbranschen

Ha det bra så kanske vi ses under HB:säsongen hälsar

Hasse & Ingegerd

Hej jag ska till Aspa imorgon så jag ska hålla mig på min kant,en trevlig helg på er :music-icon:
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: "Extraknäck"

Du är på topp nu Hasse, både när det gäller kunskap & uthållighet, du är i dina bästa år och dessutom trevlig, social och positiv. Klart att du blir efterfrågad!

Kör bara försiktigt, alla är inte lika duktiga.

Ses förhoppningsvis på vägarna om vi har tur och då blir det Gevalia (när man får oväntat besök...)

/ranko
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: "Extraknäck"

Hej Pelle ! Du kan vara lugn, är nog en som håller Svenska fanan högt, men nog verkar transporter i Sverige skötas mer och mer av utländska åkare/chaufförer men inte bara transporter, nej det gäller mer generellt och i synnerhet inom byggbranschen

Ha det bra så kanske vi ses under HB:säsongen hälsar

Hasse & Ingegerd

Märks tydligt på mitt jobb oxå, vi ser direkt när det är estländare som kör timmerbil, dom är alltid 2 st i bilen av någon anledning, en kör bilen den andra lastar och visar oss när vi lossar.
Vi tar en runda efter midsommar, jobbar förmiddag då så vi åker iväg på em 14 dagar.

Ha en trevlig husbilsommar

/Pelle&Lena
 

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Sv: "Extraknäck"

Hejsan i ishavsvindarna ! I dag transport av betongelement till Uppsala och MIO:s nya möbelvaruhus vid Gränbystaden ett av alla köpcenter nya och gamla man kan fundera över om det inte börjar räcka med dessa "köplador" ???

Skaplig bandburen fackverkskran grundbom + jibb
20170601_075822.jpg


Liebherr 1160 max last/lyft 160 ton
20170601_075905.jpg


Montering på hög höjd och kalla friska vindar (är ej avundsjuk)
20170601_075835.jpg

Med förhoppning om varmare vindar/väder hälsar
Hasse & Ingegerd
 
Toppen