• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

optimering

F

F.d. 55989

Guest
Sv: Re: optimering

Har pratat med BSR ,dom vill ha in en Euro6 i verkstan för att koppla upp och se vad för programvara som sitter i,därefter kommer ett trimprogram.
Euro5 trimmet duger inte.

Ja BSR har blivit frånåkta på denna marknaden.
Hade deras chipning i en Passat år 2000, bara strulade.
Efter det har det blivit andra aktörer.
 

larake02

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
7396
Medlemskap
2025
Sv: optimering

Motor optimerade vår Dethleffs 2,8 JTD i måndags på Autostable/ Ditec i Umeå
Autostable finns på flertalet platser. Optimeringen beställde jag för att jag tyckte att körbarheten var sämre än på vår tidigare HB Burstner 2,5 TD.
Blev glatt överraskad och mycket nöjd. Enda växlingarna mellan Umeå -Skellefteå var på 70vägför att undvika segdragning. Optimeringen utfördes direkt i motorstyrdonet , inga extra boxar. valde Normal optimering.
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Sv: Re: optimering

Ja BSR har blivit frånåkta på denna marknaden.
Hade deras chipning i en Passat år 2000, bara strulade.
Efter det har det blivit andra aktörer.

Har BSR Steg 1 i vår V70-03. Optimerad/trimmad 2005. Har funkat klockrent och funkar fortfarande riktigt bra. Gick från 200hk/285Nm till 252hk/410Nm. Nöjd kund!
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: optimering

Då var det gjort köpte BSR optimering ppc3 och optimerade hemma, ringde fordonsexperten i Gävle och fick lite hjälp av dom (perfekt service), 2 år motorgaranti med ev tillköp ett 3:dje år.

Ska bli i intressant att åka i väg på semester midsommarafton.

/Pelle
 

Dan Gyll

FD HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Umeå
HBK-Nr
15822
Medlemskap
2022
Sv: optimering

Pumba din bränsle besparing låter väldigt lockande men är det verklig förbrukning eller bara vad färddatorn anger?
 

KABEOla

HBK Medlem
Inlägg
95
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
19121
Medlemskap
2024
Hej!
Jag har en KABE 2017 780 LGB med 2,3 o 180 hk Euro 6 Tidigare hade jag en KABE 750 med 3,0 o 180 hk båda bilarna med manuell låda En enorm skillnad på motorer Funderar på att chippa med BSR men chippet finns ej för 180 hk än. Ett enda växlande i motlutarna.
 
Toppen