• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Telenors senaste beteende mot sina kunder

F

F.d. 53531

Guest
Jaha nu har Telenor utmärkt sig igen! Nu "TVINGAR" de kunder som har fri surf i enbart Sverige att mot en prishöjning få 15 GB surf i Europa trots att de inte begärt eller ens behöver surfa i Europa. De vill tydligen bli av med de äldre obundna abonnemangen och passar på nu när fri roaming införs inom EU/EES. Det märkliga och den högst oprofessionella hanteringen visar bara hur oseriösa de är.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53531

Guest
Sv: Telenors senaste beteende mot sina kunder

Det här svaret fick jag:

Telenor Sverige Hej Anders! Tråkigt att du känner på det viset men eftersom alla prisplaner måste ha möjlighet att surfa inom EU vilket de abonnemang med frisurf inte har haft sedan tidigare så måste vi lägga till möjlighet att kunna surfa i utlandet. När vi gör det så får ni en ny tjänst som egentligen inte ingår i abonnemanget sen tidigare och då höjer vi priset. Däremot om EU inte hade kommit med detta krav så kanske vi hade erbjudit detta som en extra tjänst som kunden själv får välja till om de då reser till andra EU länder.
Vi tar givetvis till oss all kritik samt feedback vi får angående detta och för det vidare. /Daniel
 
F

F.d. 53531

Guest
Sv: Telenors senaste beteende mot sina kunder

EU:s krav har ingenting med strikt nationella abonnemang att göra utan enbart när kunder kan abonnera i sitt eget land och ta med sig detta till andra länder inom EU/EES. Det är därför ni först ändrar abonnemangsform så det ska kunna hanteras enligt EU:s regler. Så det stämmer inte alls med vad ni skriver!
 
F

F.d. 53531

Guest
Sv: Telenors senaste beteende mot sina kunder

Senaste inlägget från Telenor:

Telenor Sverige Okej, inne på Europas hemsida så står det "Inga roamingavgifter längre när du tillfälligt använder mobilen utomlands." Vilket betyder att att alla äldre abonnemang som tidigare inte haft möjlighet att surfa i utlandet som exempelvis våra äldre frisurf abonnemang måste också ha en standard tjänst som gör att det blir möjligt att surfa i utlandet. Du kan läsa mer om detta inne på Europas hemsida under roamingavgifter. /Daniel
 
F

F.d. 53531

Guest
Sv: Telenors senaste beteende mot sina kunder

Fel Daniel, ni gör om abonnemanget först för att kunna förstöra det. Ge mig länken så jag själv får läsa det du påstår! Om det är som du säger måste alla telekombolag ändra i alla sina abonnemang så de EU/EES-anpassas och det är inte ens möjligt!!!!
 
F

F.d. 53531

Guest
Sv: Telenors senaste beteende mot sina kunder

Telenor Sverige Okej, jag kan tyvärr inte ge ut länken här på hemsidan då vi inte tillåter utomstående länkar på vår vägg men om du går in på europa . eu och söker på roamingkostnader så kan du läsa mer om det där. /Daniel
 
F

F.d. 53531

Guest
Sv: Telenors senaste beteende mot sina kunder

Daniel, så du menar att du kan läsa på europa.eu om roaming att alla Svenska kunders mobilabonnemang i Sverige oavsett abonnemangsform och Telekomleverantör måste ges möjlighet att surfa inom EU/EES oavsett om kunderna vill eller kan göra det?
 
F

F.d. 53531

Guest
Sv: Telenors senaste beteende mot sina kunder

Telenor Sverige Där inne så kan du läsa vad jag refererade till samt villkor och regler som angår just de nya roaming reglerna, om du vill så kan jag föra vidare din fundering till en högre avdelning som kan istället återkomma med ett svar. Om det önskas så får du gärna skriva in ett PM med din e-postadress så jag lägga vidare ärendet. /Daniel
 
F

F.d. 53531

Guest
Sv: Telenors senaste beteende mot sina kunder

Men där inne står det inget om att strikt nationella abonnemang ska tas bort! Hur hade du tänkt att jag skulle PM:a dig?
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Telenors senaste beteende mot sina kunder

Fick detta av Telenor.

Jojje

"Surf i EU och nytt pris!
Från 15 juni kan du ringa och messa precis som du gör hemma i hela EU och EES.
Du får dessutom använda 10 GB surf i månaden på resor i EU och EES..
I samband med detta får ditt abonnemang ett nytt pris: 299 kr.
Läs mer om vad som gäller för dig: telenor.se/mitteu-surfautomlandss199
Hälsningar
Telenor"
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.058
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Sv: Telenors senaste beteende mot sina kunder

Fick detta av Telenor.

Jojje

"Surf i EU och nytt pris!
Från 15 juni kan du ringa och messa precis som du gör hemma i hela EU och EES.
Du får dessutom använda 10 GB surf i månaden på resor i EU och EES..
I samband med detta får ditt abonnemang ett nytt pris: 299 kr.
Läs mer om vad som gäller för dig: telenor.se/mitteu-surfautomlandss199
Hälsningar
Telenor"

Jag fick samma men 15 Gbg och 399 kr!!!!
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Telenors senaste beteende mot sina kunder

Har obundet avtal med en månads uppsägning.
Jag gör aldrig misstaget igen att binda mig i typ 24 månader.
Köper mina mobiler kontant.
Återstår att se vilket bolag som blir bäst.

Jojje
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Telenors senaste beteende mot sina kunder

Jag fick samma men 15 Gbg och 399 kr!!!!

Fick detta av Telenor.

Jojje

"Surf i EU och nytt pris!
Från 15 juni kan du ringa och messa precis som du gör hemma i hela EU och EES.
Du får dessutom använda 10 GB surf i månaden på resor i EU och EES..
I samband med detta får ditt abonnemang ett nytt pris: 299 kr.
Läs mer om vad som gäller för dig: telenor.se/mitteu-surfautomlandss199
Hälsningar
Telenor"

Det handlar om två olika abonnemangsformer. Fick samma höjning till 399:-, tyvärr. Om man har klagomål maila till telenors konsumentavdelning.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Telenors senaste beteende mot sina kunder

Har obundet avtal med en månads uppsägning.
Jag gör aldrig misstaget igen att binda mig i typ 24 månader.
Köper mina mobiler kontant.
Återstår att se vilket bolag som blir bäst.

Jojje

Återstår att se vilket bolag som blir bäst. Precis här väntar även jag , nya besked och okunskap hela tiden....bara att hoppas att marknaden klarnar....
 
F

F.d. 53621

Guest
Sv: Telenors senaste beteende mot sina kunder

Tips; VÄGRA långa uppsägningstider!
 

chsv17

HBK Medlem
Inlägg
57
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
14942
Medlemskap
2025
Sv: Telenors senaste beteende mot sina kunder

Så här säger TELENOR på sin web :

Telenors sida om mobilt bredband

Utdrag från texten:

Om du inte vill behålla ditt mobila bredband har du givetvis rätt att (utan extra kostnad och uppsägningstid) säga upp abonnemanget. Önskar du att säga upp behöver du ringa oss på 0200-11 19 00 senast det datum som står vid ”Oss tillhanda” på fakturan med det nya priset.
 
Toppen