• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tanklock till frankia

össby

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
19427
Medlemskap
2024
Hej! Jag har tappat bort mitt låsbara dieseltanklock till min Frankia 7400, och det verkar helt hopplöst att få tag på ett nytt. Forsbers beställer själva från Tyskland o eftersom jag skall dit till veckan så hade jag kanske kunnat köpa det där själv, fast jag vet inte vart, är det någon som vet vem som säljer delar till Frankia i Tyskland Mvh Roger
 

clarisse

HBK Medlem (P)
Inlägg
1
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
19427
Medlemskap
2024
Sv: Tanklock till frankia

Tack för ditt svar, men det blir fel sida av Tyskland. Vi skall till Moseldalen.
MVH/ Roger
 

Åke Nordström

HBK Medlem
Inlägg
235
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
3583
Medlemskap
2026
Vi har för avsikt att besöka Frankias fabrik i sommar: Är det någon som kan tipsa om hur jag får fram information om deras eventuella ställplats och besöksvillkor? Hemsidan frankia.com verkar inte vara till någon större nytta i detta avseende, men jag kanske inte hittar rätt?
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Under år 1999-2009 då vi ägde en Frankia husbil besökte vi fabriken varje år på vägen till Grekland. Då fanns det en ställplats på deras gårdsplan öppen för alla. När vi sedan hade bytt till en Carthago så var plötsligt endast Frankia husbilar tillåtna att stå där i samband med service. Så du kan sannolikt övernatta på deras ställplats.
 

Åke Nordström

HBK Medlem
Inlägg
235
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
3583
Medlemskap
2026
Tack Topaz och Gunnar för era återkopplingar.
Kanske någon ganska nyligen varit på plats som kan ge en uppdatering om de nu gällande villkoren. Avsikten med besöket är att delta i en rundvandring på fabriken och i bästa fall införskaffande av två nya sittdynor till de mest frekvent använda platserna i sittgruppen.
 

Topaz

HBK Medlem
Inlägg
830
Kommun
Tranås
HBK-Nr
20987
Medlemskap
2027
Ska du besöka fabriken är det inga problem att stå på ställplatsen. Var där för två år sedan o gjorde samma sak. Är väl ca 15 platser, gratis och satt frallor på dörren på morgonen dessutom. Gjorde ett fabriksbesök, väldigt intressant.
 
Toppen