• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kan inte se alla Mypois i Navigon

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.164
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Jag har en gammal Navigon 70 Premium Truck navigator. - Ja, jag vet att den är gammaldags, men det är jag med - Trots detta fungerar den fortfarande något så när - precis som jag!

Men när jag lagt in HBK ställplatser i form av .csv-fil så vägrar den att visa dessa platser i navigatorn. Däremot så visar den Reisemobils ställplatser, som jag har lagt in tidigare. Dessa två filer ser till uppbyggnaderna lika ut, de finns i mappen Mypois i navigatorn, men den ena vägrar visa sig. Jag har redan varit inne i navigatorns settings och ökat antal pois till 200 000.

Är det någon har på forumet som läser detta och kan ge tips om vad det är för fel?
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Kan inte se alla Mypois i Navigon

Har du lagt in bmp med "exakt" samma namn?
Har du fått in rätt format, t.ex.:
12.58768, 59.65204, "Arvika,Parkering"
14.89944, 58.87842, "Askersund,Gästhamn"
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.164
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Sv: Kan inte se alla Mypois i Navigon

Bitmap-bilderna har samma namn som filerna och är dessutom inte för stora (40x25). När det gäller formaten på/uppbyggnaden av filerna så har jag inte har jag inte kontrollerat alla detaljer. Det får då bli nästa steg, tack Esbjörn.
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.164
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Sv: Kan inte se alla Mypois i Navigon

Så här ser posterna ut i filen:

18.817562,60.101032,Grisslehamn - Parkering,Plats: Stor asfaltsparkering Vägbeskrivning: Kör i...

14.676916,60.466639,Fänforsen - Rastplats,Plats: Stor plan och även slinga intill vattnet ¥sta nattetid pga vandalisering...


Alltså inte exakt samma som i Esbjörns exempel, citationstecknen saknas. Har detta någon betydelse?
 
Toppen