• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolfyllning

F

Fd.47585

Guest
Sv: Gasolfyllning

Nej det har dom inte, vi tankade där för någon vecka sen. Det sköts av en liten husbilstillbehörsbutik bredvid. Man trycker på en ringklocka så kommer dom. Vi fyllde våra flaskor och köpte en gasolgrill i butiken, mycket trevlig och hjälpsam personal.

Leif
 

Sten-Åke o Maisy

HBK Medlem
Inlägg
628
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
1130
Medlemskap
2024
Sv: Gasolfyllning

Jag var där och tankade lpg i husbilen men deras mätare stämde verkligen dåligt,tanken är på 60l men när mätaren var på 76l hade den fortfarande inte slått ifrån.
(Fick betala för 50l)



/Sten-Åke
 
F

Fd.47585

Guest
Sv: Gasolfyllning

Firman heter "Husbilsprylen i Norden AB" telefon 034-630 550 ring och kolla vad gasen kostar. När vi fyllde på våra PC10 så vägde man dom innan man började och efter, sen betalade vi för vikten vi fyllt men kommer inte ihåg hur mycket det blev men kostade 333:- den ena var tom den andra gick det i några kg i.

Leif
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.604
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: Gasolfyllning

Ännu längre söderut kostar det bara 11:50/ kilo....
Men ibland kan det vara värt några extra kronor att få fylla Gasol när man behöver det. Vi tankade hos Husbilsprylen för ett år sedan och det var perfekt för oss. Priset blev ändå långt under flaskbytarsystemet.

Nu väntar vi bara på en LPG fyllare i Sälen, hälsar Björn o Lena
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Sv: Gasolfyllning

Det verkar som om Gasoldirekt i Kungsbacka/Fjärås nu kan fylla lösvikt likt det de gör i Skepplanda. Bra priser och man fyller(betalar "bara" för den vikt som fylls i flaskan/-orna. Priset är 25 kr/kg.
 
Toppen