• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Söker Kylskåpslampa

ZZigge

HBK Medlem
Inlägg
193
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
20106
Medlemskap
2025
Sv: Söker Kylskåpslampa

Det är inte så att det är en wedge lampa, så bilden visar en hållare som lampan sitter i ?
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Söker Kylskåpslampa

Prova med att dra lampan rakt ut ur hållaren. Går detta så kan du köpa en ny på närmaste bensintapp.

Bennie
 

ZZigge

HBK Medlem
Inlägg
193
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
20106
Medlemskap
2025
Sv: Söker Kylskåpslampa

Behöver inte vara en wedge, kan ju vara en bajonett eller skruvfattning på lampan. Prova att trycka lite nedåt i ovankant på lampan, fjädrar den lite så är det en bajonett. Annar så får du prova att skruva
 

Tullis o Gittis

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
14398
Medlemskap
2024
Sv: Söker Kylskåpslampa

Nu har jag hittat lampa på El&Diesel i Södertälje. När jag kommer till husbilskylskåpet och kollar ordentligt så finns det plats för 3 st likadana lampor. Det satt bara en trasig där när jag tog bort den. Får åka tillbaka till El&Diesel och köpa flera.

Tack för visat engagemang att försöka hjälpa mig på vägen mot "en ljusare framtid"
 
Toppen