• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jappe i Tyskland

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Kallt och blåsigt väder norr om Medelhavskusten i Frankrike. Regn och hagel, t.o.m. lite snö på vägen från Saint André-sur-Vieux Jonc till Luxemburg. Dieseln kostade 0,999€ per liter där. Enorma köer från huvudstaden i Luxemburg, Luxemburg, mot Frankrike.

kö.jpg

Betydligt lugnare åt Tysklandshållet. Många EU-byråkrater bor i Frankrike. Ännu värre är det på helgerna. Något att tänka på om man ska åka i eller genom landet.

Snabbt genom Luxemburg till Mehring i Moseldalen. Ännu en gång har jag skådat ljuset. Ljuset i Mehring!

me lju.jpg

Det börjar dyka upp fler och fler viltbroar över motorvägarna både i Frankrike och Luxemburg. Mycket trevligt, tycker jag. Några exempel:

1v.jpg

v2.jpg

v3.jpg

Jappe
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.058
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Sv: Jappe i Tyskland

Har hösten redan kommit till Mehring? Ett av våra favoritställen.

Håkan
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Tyskland

Jag tog den bilden i kväll. Har ni aldrig skådat ljuset i Mehring?

Jappe
 
F

F.d. 22252

Guest
Sv: Jappe i Tyskland

Varför inte dröja lite i moseldalen, finns inte mycket att komma hem till just nu.
Mars och april gjorde en rockad så vi är kvar på ruta ett med snövarning.
Kanske du kan komma ut med upplaga 2 i den kända boken med det senaste!?
Tack för dina foton!
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Tyskland

Finns det sådana viltbroar i Sverige? Jag har aldrig sett någon.

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Tyskland

Affezell!

Hur fick du bort dubletten? Det har jag aldrig lyckats med.

Jappe
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Jappe i Tyskland

Jag hörde på radion igår att man skall bygga en bro för hasselmöss för en massa pengar.
Jag som trodde att gnagare var ohyra.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Tyskland

Några morgonbilder (förmiddag) från Mehring. Ljusskiftningarna på berget på andra sidan Mosel upphör aldrig att förvåna mig.

andra sidan.jpg

Hundmänniskorna är igång

hund.jpg

liksom cykelmänniskorna

cykl.jpg

liksom änderna.

and.jpg

Ingen lämplig utrustning för den här sortens fågelbilder, Canon M3 med fast 22 mm optik, men det får duga.

Jappe
 

EVTOAK

HBK Medlem
Inlägg
282
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
6271
Medlemskap
2024
Sv: Jappe i Tyskland

Hej Jappe du får hällsapå i Kinheim i kväll så kan vi tjöta lastbilar över en bira

Tommy
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Tyskland

Hej! Jag stannar nog i Mehring ett par dar till men så småningom kommer jag med vackert väder till Kinheim. Få se om ni är kvar då.

Idag var jag i Trier för att kolla förhållandena där.

Westfa fyller fortfarande alla flaskor på Luxemburger Strasse 38. Jag pratade med dem och de sa sig inte ha några planer på att slå igen butiken.

Westfa.jpg

Tömning går fortfarande utmärkt på gratisställplatsen vid McDonald men vattenautomaten var kaputt och Fritz Berger har utökat sin butik i Kenn på N49 48 27 E6 43 48. Dyrt som attan dock! Där finns nu också en LPG-station.

Fritz.jpg

Jappe

Psst. Nu kom solen och i morgon kommer värmen.
 
Senast ändrad:

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Jappe i Tyskland

Affezell!

Hur fick du bort dubletten? Det har jag aldrig lyckats med.

Jappe
Såg först nu att den var borta. Blev själv förvånad. Så här gick det till.
Först skrev jag det första inslaget och skickade iväg det men så hade jag glömt att skriva något så jag backade bara på paddan och trodde då att jag skulle få frågan redigera men inslaget kom upp igen och då skrev jag bara till den texten jag hade glömt.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Tyskland

Nu fick du en dublett till! Få se om du klarar den här gången också.

Jappe
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.252
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Jappe i Tyskland

I stället för att backa och göra en redigering och därmed få en dubblett med ett tillägg så kan man välja att redigera sitt inlägg under en viss tid efter publiceringen (upp till ett dygn vill jag minnas).

Då slipper jag dessutom radera dessa dubbletter ;) !


//Michael, HBK Web
 

EVTOAK

HBK Medlem
Inlägg
282
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
6271
Medlemskap
2024
Sv: Jappe i Tyskland

Tyvärr Jappe så åker vi vidare mot Cochem i morgon du får lägga bly foten på pedalen nu när du har fått fart på karetan
En får tacke för tippsen i måselboka om platser mm gasol fyllde vi iTrier toppen
Tommy
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Jappe i Tyskland

I stället för att backa och göra en redigering och därmed få en dubblett med ett tillägg så kan man välja att redigera sitt inlägg under en viss tid efter publiceringen (upp till ett dygn vill jag minnas).

Då slipper jag dessutom radera dessa dubbletter ;) !


//Michael, HBK Web
Förstår
Då måste jag alltid posta mitt inlägg och titta på något annat inlägg och gå tillbaks och redigera det ?
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.252
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Jappe i Tyskland

Ja, men du behöver inte gå till något annat inlägg emellan om du upptäcker att du vill justera något. Du kan välja Redigera direkt efter publiceringen om du vill.
 
Toppen