• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fråga om backkamerasystem

F

F.d. 54683

Guest
Jag har sällan stött på så många märkligheter som när jag försökt reparera ett trasigt Waeco-system. Problem i form av hängsäkring till monitorn längst in under säkringarna så att hela plattan med alla sladdar måste bort för att byta en liten glassäkring för 50 öre, olika standarder på sladdar som kräver adaptrar där ingen egentligen är säker på vilken adapter som behövs osv. I rättvisans namn ska inte Waeco lastas för den vansinniga placeringen av hängsäkringen. Det ansvaret faller tungt på installatören som måste ha tänkt på trevligare saker än sitt arbete.

Därför mynnar min fråga ut i erfarenheter av andra och billigare system (och enklare).

1. GoCamp 706 (trådbundet system) har någon erfarenheter av detta system?

2. LTC RVC 72 Digital (ett trådlöst system), har någon erfarenheter av detta?

Tacksam för såväl positiva som negativa omdömen. En sak som jag undrar över är om LTC verkligen klarar störningsfri signal genom en längre husbil.

Slutligen: Ett Waeco-system är ofta tre gånger så dyrt som de nu uppräknade. Har någon så breda erfarenheter att ni kan säga att kvaliteten också är tre gånger så hög och i så fall i vilket avseende.

Med intresse av att få vettiga synpunkter så lär vi oss alla och jag ber svarande hålla sig till frågorna, annars blir det rörigt!
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Fråga om backkamerasystem

Hade LTC RVC 72 Digital i vår gamla Burstner, fungerade bra men ibland snappade den upp ett trådlöst nät med kamera så i 2-3 sekunder kunde man se kamera som nån hade placerat ut, en lada med kor, en bilverkstad och ett hobby rum såg vi på vägen ner till Kroatien 2015, men då hade vi kamera i gång hela tiden för att se bak.
 
F

F.d. 54683

Guest
Sv: Fråga om backkamerasystem

Festligt problem, bara det inte är för ofta det händer. Hur upplevde du skärpa och färgåtergivning?
 

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Sv: Fråga om backkamerasystem

Olsson's i Ellös (Googla) har en niotumsskärm som du trådlöst kan koppla fyra kameror till, runt hela bilen. Toppen! Fungerar utmärkt, och spelar dessutom in allt hela tiden. Har satt i ett 128 GB minikort så det bevaras längre tid.
M.V.H. Jack43
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Fråga om backkamerasystem

Det var min fösta back kamera, så jag tyckte den va bra,
men jobbig i mot ljus när solen sken rakt mot kamera som var placera över reg skylten. Färgen helt ok!
Nu har jag en waeco som är monterad högt upp.

Festligt problem, bara det inte är för ofta det händer. Hur upplevde du skärpa och färgåtergivning?
 
Toppen