• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vatten från duschen rinner ut under bilen

Selphie

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Hörby
HBK-Nr
17821
Medlemskap
2024
Upptäckte att avloppsvattnet från vår dusch inte hamnar i gråvattentanken utan rinner ut under bilen. Vatten från kök och toa hamnar där det ska. Antar att det måste vara anslutningen mot gråvattentanken som lossnat. Tanken är isolerad så jag kan inte se någon anslutning utifrån. Jag ser att vattnet rinner ut från den isolerande lådan. Någon som råkat ut för liknande? Hur fixa?
Tacksam för hjälp! (Adria Coral)
 

Labic

HBK Medlem
Inlägg
283
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
717
Medlemskap
2024
Sv: Vatten från duschen rinner ut under bilen

Hej, ett vanligt fel på Adria är att avloppsslangen brister vid avloppet/silen i duschen. Ta och lys ner i avloppet med en ficklampa så kanske du kan se om den är hel eller gått av.
Lycka till.
Lars
 

Selphie

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Hörby
HBK-Nr
17821
Medlemskap
2024
Sv: Vatten från duschen rinner ut under bilen

Ser ok ut för mina ögon. Jag borde om det var det felet troligen ha vatten på golvet inne i bilen eller tänker jag fel? :confused:
 

Håkand

HBK Medlem
Inlägg
979
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2024
Sv: Vatten från duschen rinner ut under bilen

Jag hade också läckage från duschavloppet för några år sedan. Visade sig att under vinteruppställningen hade möss gnagt sönder avloppsslangen från duschen. Vattnet kan ju sedan rinna ned på tanken och längs sidan på denna.
 
Toppen