• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tvätt av husbil

F

F.d. 55391

Guest
Hej alla husbilsägare,

Nu vet jag inte om detta är rätt kategori att ställa denna fråga i, men jag kör ändå: Någon som fått sin husbil tvättad och vaxad av en bilvårdsfirma, vad fick ni betala ? Vi har fått ett pris på 10 000kr, men då är detta ett seriöst företag där bilen tvättas för hand (även taket ), sedan får den stå och självtorka ett par dagar och därefter vax. Jag tycker det låter jäkligt dyrt, men har inget att jämföra med.??? Bilen är en Roller Team Granduca alkov.
Tack på förhand
Lars-Erik
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Tvätt av husbil

Det var vad jag betalade för min när det gjordes en Diamond Bright lackbehandling, som jag blev mkt nöjd med. 6 års garanti på behandlingen.
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Tvätt av husbil

Någon som vet var man kan tvätta i Varberg?
MVH KEJO20
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Sv: Tvätt av husbil

Hej Kejo! I Lassabacka bakom gamla Wolens numera seconhandförsäljningen finns en biltvättfirma som också handtvättar husbilar.

Hälsningar Sanddammaren
 
F

F.d. 55939

Guest
Sv: Tvätt av husbil

Betalade 2000kr för tvätt, polering och vaxning. Seriös firma? Tja! De gör jobbet lika bra som jag.
Ingen garanti.
Naturligtvis får man vad man betalar för men betala 10 000kr låter mycket enligt mig.
Garanti i 6 år, vad innebär det? Om jag återvänder efter 4 år och säger att vaxet släppt, vilket det förmodligen gjort så skulle jag gärna höra svaret från firman. Gör de om jobbet då? Jag tvivlar på det men kan ha fel.

Jag väljer hellre ett billigare alternativ och kan då lämna in bilen 2 gånger per år.
Men var och en väljer och det finns väl inga rätt eller fel.

Obs ska tilläggas att min bil är under 6 meter.
 
F

F.d. 55939

Guest
Sv: Tvätt av husbil

Betalade 2000kr för tvätt, polering och vaxning. Seriös firma? Tja! De gör jobbet lika bra som jag.
Ingen garanti.
Naturligtvis får man vad man betalar för men betala 10 000kr låter mycket enligt mig.
Garanti i 6 år, vad innebär det? Om jag återvänder efter 4 år och säger att vaxet släppt, vilket det förmodligen gjort så skulle jag gärna höra svaret från firman. Gör de om jobbet då? Jag tvivlar på det men kan ha fel.

Jag väljer hellre ett billigare alternativ och kan då lämna in bilen 2 gånger per år.
Men var och en väljer och det finns väl inga rätt eller fel.

Obs ska tilläggas att min bil är under 6 meter.

Jag tvättade på Stillerydsbilvård som ligger i Karlshamn nere vid Stillerydshamnen.
De har ingen hemsida men finns på Facebook.
Brukar lämna mina vanliga bilar där för tvätt invändigt och utvändigt tvätt med gott resultat.
Priset är ordinarie pris med kvitto.
Det står på Facebook att det ingår invändig tvätt men det är endast tvätt av matta och instrumentpanel. Bodelen ingår ej.
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Tvätt av husbil

Betalade 2000kr för tvätt, polering och vaxning. Seriös firma? Tja! De gör jobbet lika bra som jag.
Ingen garanti.
Naturligtvis får man vad man betalar för men betala 10 000kr låter mycket enligt mig.
Garanti i 6 år, vad innebär det? Om jag återvänder efter 4 år och säger att vaxet släppt, vilket det förmodligen gjort så skulle jag gärna höra svaret från firman. Gör de om jobbet då? Jag tvivlar på det men kan ha fel.

Jag väljer hellre ett billigare alternativ och kan då lämna in bilen 2 gånger per år.
Men var och en väljer och det finns väl inga rätt eller fel.

Obs ska tilläggas att min bil är under 6 meter.

Diamondbright är en speciell lackförsegling. Ingen vanlig vaxning. När jag gjorde min senaste årliga kontroll (f 5e gången - 600kr inkl heltvätt) så påpekade firman (Trelleborgs Bilvård) att de inte var nöjda med "kepsen" på min bil så den kommer nu i vår att åtgärdas (dvs behandlas på nytt) inom garantin. Mkt pengar - ja, men värt varenda krona f mig. Husbilen lätt-tvättad, beh inte hålla på o vaxa osv. Är så nöjd att jag behandlat personbilen också.
Här kan man läsa lite om behandlingen Diamondbrite – TrelleborgsbilvÃ¥rd
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Sv: Tvätt av husbil

Diamondbright är en speciell lackförsegling. Ingen vanlig vaxning. När jag gjorde min senaste årliga kontroll (f 5e gången - 600kr inkl heltvätt) så påpekade firman (Trelleborgs Bilvård) att de inte var nöjda med "kepsen" på min bil så den kommer nu i vår att åtgärdas (dvs behandlas på nytt) inom garantin. Mkt pengar - ja, men värt varenda krona f mig. Husbilen lätt-tvättad, beh inte hålla på o vaxa osv. Är så nöjd att jag behandlat personbilen också.
Här kan man läsa lite om behandlingen Diamondbrite – TrelleborgsbilvÃ¥rd

Hej! Samma här, Trelleborgs Bilvård gör ett mycket bra jobb. Precis som Du säjer mycket pengar men den behandlingen tycker jag gör bilen mycket lättare att tvätta o mera reptålig också.

Hälsningar Sanddammaren
 

Klasse

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Örebro
HBK-Nr
22622
Medlemskap
2025
Sv: Tvätt av husbil

Jaha, då har man gjort en 3-stegsbehandling av bilen, tvätt, polering och vaxning.
Totalt 95 kvadrat x 3....:twitcy:
Och för pengarna jag sparade köpte jag en Mavic Pro,
Så nu behöver jag inte stegen för att kolla om taket är skitigt..:yes:
IMG_1487.JPG

//Klasse
 
F

F.d. 55939

Guest
Sv: Tvätt av husbil

Diamondbright är en speciell lackförsegling. Ingen vanlig vaxning. När jag gjorde min senaste årliga kontroll (f 5e gången - 600kr inkl heltvätt) så påpekade firman (Trelleborgs Bilvård) att de inte var nöjda med "kepsen" på min bil så den kommer nu i vår att åtgärdas (dvs behandlas på nytt) inom garantin. Mkt pengar - ja, men värt varenda krona f mig. Husbilen lätt-tvättad, beh inte hålla på o vaxa osv. Är så nöjd att jag behandlat personbilen också.
Här kan man läsa lite om behandlingen Diamondbrite – TrelleborgsbilvÃ¥rd

Härligt att höra att företaget själv säger till om att de inte är nöjda.
Jag kanske ändrar mitt tänk ;)
Som jag skrivit innan så får man lite vad man betalar för, finns inga rätt eller fel i frågan, enligt mig. Var och en väljer vilken väg man vill gå.

Jag är nöjd med min val och du är nöjd med ditt...Så som det ska vara :)
 
F

F.d. 53013

Guest
Sv: Tvätt av husbil

Kan rekommendera en firma i Vänersborg. Full tvätt inkl allt 3000:-
Kolla på nätet var de finns. Tenggrenstorpsvägen.
 
Toppen