• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skrivbordsikonerna försvann

Johan Lejdström

HBK Medlem
Inlägg
86
Kommun
Varberg
HBK-Nr
450
Medlemskap
2024
Hej därute!
Jag surfade på min laptop (w10) när jag råkade slinta till med musen.
Troligtvis råkade jag trycka på, antingen "höger eller vänsterklicket" samtidigt.
Skrivbordsikonerna försvann, det enda som jag kan få fram är mina "widgets".
Troligtvis något kommando som återställer det hela, men hur?
Johan
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Skrivbordsikonerna försvann

Det skulle kunna vara så att du råkat få igång "surfplatteläge" i windows, det görs bevisligen väldigt enkelt utan att man fattade vad som hände och första gången jag gjorde det tog det en god stund och ett antal svordomar innan jag hittade hur man ändrade tillbaka.

Längst nere till höger i verktygsfältet har jag en liten ikon man kan trycka på, den ser ut som en fyrkant men i botten är det en liten spets nedåt, trycker jag på den så öppnas åtgärdscenter och bland ett tiotal knappar finns det en som heter "Surfplatteläge", den ska vara grå, när surfplatteläget är akiverat så är den blå och då har jag inga ikoner på skrivbordet.

Det skulle kunna vara att du råkat ut för samma sak som jag brukar göra, eller så har det hänt nåt annat.

mvh jocke
 

Johan Lejdström

HBK Medlem
Inlägg
86
Kommun
Varberg
HBK-Nr
450
Medlemskap
2024
Sv: Skrivbordsikonerna försvann

Hej Jocke!
Jag satt hela kvällen igår och försökte komma på vad vad som hänt.
Du löste mitt problem på 5 sek.
Stort Tack för din hjälp!
Johan
 
Toppen