• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Domestic kyl och frys strömlös samt ugn

CeGeT

HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Örebro
HBK-Nr
14749
Medlemskap
2025
Har idag fått igång gasolen i husbilen, en Hymer B 678 från 2013 men då jag skasätta på ugnen så tänds den ej med gnista när man håller reglaget nere.
Det samma gäller kyl och frys, ingen el. Har gått igenom samtliga säkringar och samtliga ok? Har jag missat något, reglage, knapp, spak etc för att ström ska fram. Gasolen kommer i alla fall fram till ugnen. Lite bilder på kylen. Någon som har en ide'?:wideeyed:
 

Bilagor

  • IMG_0664.JPG
    IMG_0664.JPG
    1,1 MB · Visningar: 8
  • IMG_0665.JPG
    IMG_0665.JPG
    989,8 KB · Visningar: 9

CeGeT

HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Örebro
HBK-Nr
14749
Medlemskap
2025
Sv: Domestic kyl och frys strömlös samt ugn

Har slagit av huvudströmbryteren i bodelen, av och på med EBL samt kollat säkringen. Jag bytte säkringen vid startbatteriet då denna utlösts 2 gånger. Nu är den hel men ingen ström kommer fram till kyl/frys/ugn (gnistan). Något mer att pröva innan novisen på el lämnar in HB till Hymer center?:wideeyed:
 

CeGeT

HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Örebro
HBK-Nr
14749
Medlemskap
2025
Sv: Domestic kyl och frys strömlös samt ugn

Nu har kul, frys och ugnen el. Det visade sig att kontakten till kylskåpet var felvänd, varav 3 st säkringar har gått. Hymer center i Örebro var mycket tillmötesgående och fixade detta snabbt:spinny:
 
Toppen