• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Service Dometic?

carsten

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Vart, till vem vänder man sig för att få service på kylskåp Dometic med AES. AES-reglaget står på Auto men det blir inte kallt på gas längre, förra gången byttes reduceringsventilen vid flaskorna men nu är det dags igen!
Bor i Båstad....
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Sv: Service Dometic?

Hej

Mats i Varalöv har Dometic service och är mycket kunnig.:yes:

Välkommen - Skadeverkstaden i Varalöv

Med vänlig hälsning Per

Blåste med ett sugrör nere vid brännaren och ut kom ett par jättesmå metallspån och nu ser det ut att funka igen. Men för säkerhets skull åker jag och får en ordentlig blåsning med tryckluft också, inte så kul att vakna upp med rumstemperatur i både kylskåp och frys. Tack för adressen Per, kan vara bra att ha....
 

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Inlägg
1.688
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2024
Sv: Service Dometic?

Det finns ju luft på burk att köpa för att kunna blåsa rent. Biltema, Clas Ohlson m.fl. har det. Kan vara praktiskt att ha med i bilen.
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Sv: Service Dometic?

Löste sig med riktig tryckluft och rengöring av munstycket vid brännaren, innan var lågan så liten att den knappt syntes men nu ser man en ordentlig låga på flera cm igen..
 
Toppen