• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Profilfel

F

F.d. 53267

Guest
Varje gång jag öppnar Chrome kommer det upp en extra liten ruta
där det står: Ett profilfel har uppstått. Har skickat feedback men blir
inte av med det ändå.
Någon som har tips hur man får bort detta?
Har Windows 7.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Profilfel

Testa först med att rensa cachen. Görs via "hamburgarmenyn" (de tre strecken) i övre högra hörnet och välj inställningar. Skriv "cache" i den sidans sökruta, så kommer du rätt direkt.
Rensa cookies och cachelagrade saker. Historik, lösenord och sånt bör du kunna behålla. Men hjälper det inte att ta bort cachlagrade filer, ta historiken också...
Förhoppningsvis löser det problemet.


Om inte, så kan det vara ett addon som krånglar. För att kolla det inaktiverar du alla och testar med att aktivera dem en efter en tills problemet uppstår igen.
Då är den denna plugin som spökar.
 
F

F.d. 53267

Guest
Sv: Profilfel

Nu har jag provat allt detta men det hjälpte tyvärr inte.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Profilfel

En skjermdump med meldingen kan hjelpe oss til å se hvor den kommer fra, det er en liten forskjell i presentasjonen fra windows, chrome og vbulletine. Selv om jeg ikke uten videre kan finne at vbulletine har muligheten for en slik melding.

Om det er chrome som står for meldingen så kan det være google profilen som spøker. Fra søkevinduet har du et profilikon oppe til høyre, gå inn på dette og se om du får noen ide om hva som er galt. Profilen benyttes av chrome for lagring og synkronisering mellom dine enheter.
 
Toppen