• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ingen gasol, fast fulla flaskor

Status
Stängd för vidare inlägg.

elmur

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Eksjö
HBK-Nr
22130
Medlemskap
2024
Hej,
Jag har alldeles nyligen installerat en DuoControl CS till vår husbil på en auktoriserad verkstad. Gasolen fungerade alldeles nyligen i en dag och sedan har jag bara fått felmeddelanden på Truma-panelen, H212E.
Det har jag tidigare fått, när jag bara hade en gasoltub. Behövde då bara trycka på slangbrottsskyddet och stänga av Truman och sätta på den igen, och det fungerade.
Men nu hjälper inte det heller. Jag har tryckt in crashsensor-knappen, men det hjälper inte heller.

Har försökt att stänga av gasoltuberna, göra reset på Truma och sen öppna allt igen.

Är det någon som har någon idé vad som kan vara fel? Det borde ju inte vara regulatorn eftersom allt gicks igenom av verkstaden för ca 1 månad sen.
Bilen har vi bara haft sen juli 2016.

Tacksam för all hjälp nu i påskledig tid.
Hälsningar, Elizabeth
 

Håkand

HBK Medlem
Inlägg
979
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2024
Sv: Ingen gasol, fast fulla flaskor

Den gröna knappen på Duocontrol ska tryckas långt in, räcker inte att trycka med fingret, då får du inte in knappen i botten. Använd en smal mejsel t.ex.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Ingen gasol, fast fulla flaskor

Kan det vara så enkelt att du bara har fyllt den ena flaskan? Det ska finnas en t-koppling för fyllningen och kranarna måste vara öppna på båda när du fyller.

Duo prylen har ju bara att göra med gas ut. Inte gas in.
 

Maje&Sune

HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
10493
Medlemskap
2024
Sv: Ingen gasol, fast fulla flaskor

Hej elmur! Hoppas att Du har fått rätt på gasolförsörjningen,detta tips kommer ju ganska sent! På vår bil med duo-koppling finns även en elektrisk brytare,strömbrytaren till den sitter inne i bilen på panelen till värmarinställningen! (kan ev. vara så att den står på off) Hoppas det ordnar sig! hälsningar Sune i Vinninga.
 

Maje&Sune

HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
10493
Medlemskap
2024
Sv: Ingen gasol, fast fulla flaskor

Hej elmur! Vi har samma anläggning på våran bil,men även en elektrisk brytare! till den sitter strömbrytaren inne i bilen vid manövern till värmaren, kanske Du har en sådan och den står på off! Hoppas det har ordnat sig! hälsningar Sune i Vinninga! ps. skickade ett svar innan men det försvann.ds
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen