• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolgrill Grand Hall GP-Grill

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Hej!
Vi är på jakt efter en ny gasolgrill till husbilen.
Den jag har hittat heter "Grand Hall GP-Grill" (se länk nedan)

GP-Grill - Grandhall

Är det någon som vet om denna grill går att köpa i Sverige?
Återförsäljare Sverige till Grand hall?

Tacksam för svar:)

//Jocke
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Sv: Gasolgrill Grand Hall GP-Grill

Tackar för detta Bennie:)
Jag har liksom du bara hittat de lite större grillarna, men det var ett bra tipps att kolla upp huruvida de kan ta hem den grill jag önskar :)

Det verkar vara en bra grill!

Trevlig helg!

//Jocke
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Gasolgrill Grabnd Hall GP-Grill

E & J, verkar som att den har utgått ur sortimentet om man tittar på Grandhall's hemsida.

Skulle vilja ha en själv... Det vore intressant att veta vikten också! Hör gärna av er om ni hittar en (eller 2).

Några minuter senare...
Hittade grillen i Spanien, se länken här. Tyvärr 13 kg är lite väl mycket eftersom jag har tänkt att släpa med mig även den befintliga kolgrillen (7 kg) som vi inte kan vara utan. Lycka till själva :yes:
 
Senast ändrad:

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Sv: Gasolgrill Grabnd Hall GP-Grill

Ja, den verkara vara himla svår att få tag på....:rolleyes:
Det finns ju dock ett ganska bra urval av grillar i den storleksordningen, så det får väl helt enkelt bli en alternativ lösning:)

Vilket lyx att åka runt med både kol och gasol:yes:
Jag har genom tidigare inlägg från er förstått i ni, precis som vi älskar god mat och dryck, men jag skulle nog inte släpa med mig två olika grillar...
7Kg gasolgrill med tillbehör motsvarar ju minst 10 st flaskor gott rödvin i vikt:twitcy:

Ha en fantastisk sommar!

//Jocke
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Sv: Gasolgrill Grabnd Hall GP-Grill

Tack för tips:)
Jag har kikat på den grillen, men den kändes inte bra. Ibland är det svårt att förklara ;) Det är bara en känsla man får...

//Jocke
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Gasolgrill Grabnd Hall GP-Grill

Följ din känsla! Jag är iaf väldigt nöjd med min efter första säsongen.
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Sv: Gasolgrill Grabnd Hall GP-Grill

Hej Lotta!
Faktum är att vi har just den grill du föreslår som en kandidat ;)
Jag är lite rädd för att grillytan är för liten dock...

Vi har 3st olika grillar som vi är lite sugna på:

https://www.campingtillbehor4u.se/sv/artiklar/gasolgrill-campingaz-compact-lxr.html
(ditt förslag)


GP-Grill - Grandhall


https://www.hultens.se/pro285-barbar...grill-napoleon

Grillen från Hulténs är helt klart mycket intressant, men det är ju också dubbla pengen...Jag skulle vilja känna lite på den i verkligheten innan jag slår till. Vi ska åka färjan från Trelleborg i sommar, så jag får väl åka förbi Staffanstorp. Det ligger ju nästan på vägen ner ;) Det är så otroligt mycket roligare att göra mat när man har bra grejor. Det är i alla fall min åsikt.:msn_drink::msn_plate::msn_pizza:

//Jocke
 
F

Fd.47585

Guest
Sv: Gasolgrill Grabnd Hall GP-Grill

Vi köpte en sådan här https://www.campingtillbehor4u.se/sv/artiklar/cadac-grill-safari-chef-2-gasolflaska-.html och är väldigt nöjda. Kopplas till gasolflaska (finns även för liten integrerad flaska) och stekytorna är i teflon vilket gör rengöring väldigt lätt, vi torkar av med papper så blir det inte så mycket rester i gråvattnet. Tar väldigt lite plats ihopvikt i sin påse. Flera som "lånat" stekyta av oss när den ändå var uppe har sagt "Gud så praktisk, en sån ska vi också köpa".
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Gasolgrill Grabnd Hall GP-Grill

Går det att ha locket på när du grillar för att få indirekt värme typ en kolgrill. Har själv en Primus men den har den begränsningen att det bara går att grilla inte köra foliepaket etc.
 
F

Fd.47585

Guest
Sv: Gasolgrill Grabnd Hall GP-Grill

Visst det går bra, locket kan även vändas och användas som wookpanna :)
Den blir även varm snabbt och svalnar också ganska snabbt, går att packa ihop när man ätit då är den helt kall.
 

Tommy Nyman

HBK Medlem
Inlägg
493
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2025
Sv: Gasolgrill Grabnd Hall GP-Grill

https://www.hultens.se/pro285-barbar...grill-napoleon

Grillen från Hulténs är helt klart mycket intressant, men det är ju också dubbla pengen...Jag skulle vilja känna lite på den i verkligheten innan jag slår till.
//Jocke

Ta turen och känn, vi har den mindre TQ285, fortfarande dubbla brännare och gjutjärnsgaller... https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/gasolgrill-napoleon-tq285
Nackdeten med vår är att det inte går att göra "beercan-chicken" eftersom locket är för lågt för det men vi vinner lastvolym ;)

Har just beställt stekplatta till halva sidan :)

Med vänlig hälsning,
Tommy
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Sv: Gasolgrill Grabnd Hall GP-Grill

Stort tack alla som har tipsat om bra grillar ;)

Jag har för tillfället fastnat lite för Napoleon grillen. Tack Tommy Nyman för tipset att den finns på K-Rauta. Det blir en tur dit för att känna ordentligt på den:)

Idag känns det som att sommaren kanske kommer även i år;)


Ha en fantastisk sommar alla! Det ska vi ha;)

//Jocke
 
Toppen