• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Telenor frihet som försvann

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Telenor frihet som försvann

Tack HBK-medlemmar för all information i den här tråden.

Alltid tråkigt att behöva lämna något som fungerat så bra, även jobbigt med själva jobbet kring uppsägningen och ansökan om nytt abonnemang. Tja, man får väl vänja sig med att allt sker med rasande fart idag där ingen kan gissa vad morgondagen kommer med.

Det är över med "Friheten" för vår del den här gången (uppsagt idag), gäller bara att växla till rätt spår och hitta ny "frihet" som passar en själv...
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.191
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Sv: Telenor frihet som försvann

Som sagt, detta är även det besked jag fått vid 2 samtal.

Fick också besked från Telenor att 30-dagarsregeln gäller per sim-kort(telefonnummer) och för vår del (familjeabbonnemang med tre kort) innebär det i så fall 90 dagar under förutsättning att man använder ett kort i taget. För vår del blir det bara en förbättring med snabbare hastighet och vi kan behålla abbonnemanget.
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Telenor frihet som försvann

Nån som har 2 år bundet Telenor frihet o tillgång t avtalet? Står det nånstans i det finstilta att de har rätt ändra förutsättningarna inom bindningstiden?
 

Agge&Micke

HBK Medlem
Inlägg
790
Kommun
Upplands-Bro
HBK-Nr
11636
Medlemskap
2024
Sv: Telenor frihet som försvann

Nån som har 2 år bundet Telenor frihet o tillgång t avtalet? Står det nånstans i det finstilta att de har rätt ändra förutsättningarna inom bindningstiden?
Jag har 2 års bindningstid. Och jag har rätt att avbryta mitt abonnemang. Men jag ska vänta och se vad som händer med EU beslutet.


Agge
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Telenor frihet som försvann

Vi har rätt avbryta enl Telenor ja (praktiskt för dem, som då inte beh hålla vad de lovat) men min undran var om Telenor har rätt ändra i ett pågående tidsbundet avtalat abonnemang?
 

Agge&Micke

HBK Medlem
Inlägg
790
Kommun
Upplands-Bro
HBK-Nr
11636
Medlemskap
2024
Sv: Telenor frihet som försvann

Vi har rätt avbryta enl Telenor ja (praktiskt för dem, som då inte beh hålla vad de lovat) men min undran var om Telenor har rätt ändra i ett pågående tidsbundet avtalat abonnemang?
Det skulle vara bra att veta. Vet att det är många som undrar det.



Agge
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.810
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Telenor frihet som försvann

Vi har rätt avbryta enl Telenor ja (praktiskt för dem, som då inte beh hålla vad de lovat) men min undran var om Telenor har rätt ändra i ett pågående tidsbundet avtalat abonnemang?

Läs i början på tråden:
http://www.husbilsklubben.se/forums/t101866-2/#post855086

Visst har de rätt att ändra och om man inte säger upp innan ändringen träder i kraft så sitter man kvar bindningstiden ut med de sämre villkoren.
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.500
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Telenor frihet som försvann

Läs i början på tråden:
http://www.husbilsklubben.se/forums/t101866-2/#post855086

Visst har de rätt att ändra och om man inte säger upp innan ändringen träder i kraft så sitter man kvar bindningstiden ut med de sämre villkoren.

Jag fick sån här svar när jag frågade om uppsägning pga för sämrade villkord..

Hej Sakari!

Tack för ditt mail och vi ber om ursäkt för sent svar. Vi ska självklart se över ditt abonnemang.

Vi ser i våra system att ditt abonnemang har bindningstid till december 2018. Vill du avsluta det innan dess blir det mot en slutfaktura. Idag skulle din slutfaktura landa på 12126 kr. Dem nya särskillda villkoren gällande Telenor Frihet gäller endast vid missbruk av abonnemanget och det är p.g.a. en ny EU-lagstiftning vi ändrar villkoren. Det är om man använder abonnemanget i stor utsträckning i utlandet eller om man använder mycket surf på kort tid som vi kan ändra kostnaderna.

Du kan läsa mer om våra nya villkor som träder i kraft den 10 maj på nedan länk:

Telenor.

Vi vill ha din hjälp att förbättra kvaliteten i vår kundservice och hoppas att du har möjlighet att svara på ett par korta frågor på länken nedan:
https://response.easyresearch.se/s.asp?WID=942090&Pwd=65893876&foreignid=1-175LVRR

Har du några fler frågor kan du återkomma till oss på mail. Du kan även nå oss på nummer 020-222 222, vi har öppet dygnet runt alla dagar i veckan om du skulle behöva hjälp med någon fråga eller fundering.

Vi önskar dig en trevlig dag.

Med vänlig hälsning
Robin Andersson

Telenor Sverige AB
Kundservice
 
F

F.d. 1470

Guest
Sv: Telenor frihet som försvann

Jag fick sån här svar när jag frågade om uppsägning pga för sämrade villkord..

Hej Sakari!

Tack för ditt mail och vi ber om ursäkt för sent svar. Vi ska självklart se över ditt abonnemang.

Vi ser i våra system att ditt abonnemang har bindningstid till december 2018. Vill du avsluta det innan dess blir det mot en slutfaktura. Idag skulle din slutfaktura landa på 12126 kr. Dem nya särskillda villkoren gällande Telenor Frihet gäller endast vid missbruk av abonnemanget och det är p.g.a. en ny EU-lagstiftning vi ändrar villkoren. Det är om man använder abonnemanget i stor utsträckning i utlandet eller om man använder mycket surf på kort tid som vi kan ändra kostnaderna.

Du kan läsa mer om våra nya villkor som träder i kraft den 10 maj på nedan länk:

Telenor.

Vi vill ha din hjälp att förbättra kvaliteten i vår kundservice och hoppas att du har möjlighet att svara på ett par korta frågor på länken nedan:
https://response.easyresearch.se/s.asp?WID=942090&Pwd=65893876&foreignid=1-175LVRR

Har du några fler frågor kan du återkomma till oss på mail. Du kan även nå oss på nummer 020-222 222, vi har öppet dygnet runt alla dagar i veckan om du skulle behöva hjälp med någon fråga eller fundering.

Vi önskar dig en trevlig dag.

Med vänlig hälsning
Robin Andersson

Telenor Sverige AB
Kundservice

Hm, till mig sade man att man kunde avsluta nu. Men detta svar är ju helt häpnadsväckande. Denna motivering kan jag svårligen se att är OK, speciellt som man uttryckligen sålde in abonnemanget med att man slippa EU-lagstiftningen.
 
F

F.d. 1470

Guest
Sv: Telenor frihet som försvann

Pratade just med Telenor kundservice igen. De använde ordet abonnemang likställt med SIM-kort och vi kom fram till att detta kanske orsakar de olika tolkningarna visavi 30 dagar. De tyckte att de egentligen borde kalla Familjeabonnemanget för Familjepaket eftersom det inte är ett abonnemang. Så 30 dagar gäller varje SIM-kort i ett Familjepaket eftersom varje SIM är ett abonnemang.

Sedan tog jag frågan om uppsägning och de verifierade uttryckligen att man kan säga upp avtalet per 10 maj. Påpekade att de bör stå på hemsidan, det hjälper ju inte att jag personligen får en bekräftelse när det väl sägs upp, man måste ju veta vad som gäller. Han skulle leta upp det men hittade inget. Bekräftade dock återigen att det bara är att ringa in men inte prata med vanlig kundservice utan just uppsägningsavdelningen.
 

Kinnekulle

HBK Medlem (P)
Inlägg
1.229
Kommun
Götene
HBK-Nr
17207
Medlemskap
2024
Sv: Telenor frihet som försvann

Jaha, då har jag sagt upp vårt Telenor. Inte kul men vi har haft en vinter som varit "Frihet", inte behövt leta bibliotek, restauranger etc.

När jag ringde så fick jag svaret att det inte gick att säga upp eftersom det är bundet. Man skulle då få betala en slutfaktura. Detta nöjde jag mej inte med förstås. Sa till den killen att vi inte behövde prata mer för jag skulle gå en annan väg i stället och la på luren. Det tog två minuter så ringde han upp och bad om ursäkt för att han haft fel.

Nu är våra telefoner, wifi etc uppsagt fr o m 10/5.

Bara att ta något tillfälligt och vänta in vad det verkligen blir efter den 15/6.

Suck!
 
F

F.d. 1470

Guest
Sv: Telenor frihet som försvann

Mitt och fruns abonnemang + extra SIM till plattan ger 90 dagar. 100gb som används 50gb av gör att man klarar 50% under 4 månader....
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.810
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Telenor frihet som försvann

Nu har jag sagt upp Telenor oFrihet. Blir Tele 2 för mobilt bredband och Vimla för telefoner tills hösten då det borde ha klarnat med EU roaming.
 
Toppen