• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiat service

Glädjen

HBK Medlem
Inlägg
276
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2025
Då min bil närmar sig två år så ringde jag runt till Nelins bil Bålsta, Tureberg Upplands Väsby , Hedin bil Uppsala, och en till Fiat Verkstad i Uppsala.
Priset varierade från 7840- 8700 för en service. Byte olja och filter, bränslefilter, kupefilter etc. Bilen har gått 780mil. Känns fel att byta allt detta efter så få mil.
Fick då till svar att 2 år 4800mil baseras på tex budbilar. Om jag bara byter olja och filter fäller då garantin? Svaret var att den gäller så länge den inte har gått över 4800mil.
Rätt eller fel?
Glädjen
 

//GG

HBK Medlem
Inlägg
144
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
20059
Medlemskap
2024
Sv: Fiat service

kolla lite längre bort... Pecuna husbilar i mora tex. det kan löna sig rejält att åka på en liten utflykt
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
947
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: Fiat service

Hej

Ska man gör en fullservice 4500 mil på en auktoriserad verkstad så får man nog räkna med priser runt 7000-8000 kronor. Har en offert från några år sedan och då var arbetskostnad på 2150 och material 3000 och då tillkommer moms.

Själv tycker jag inte att det är nödvändigt att göra en fullservice vart annat år utan jag väntar till bilen gått 4500. Jag byter dock olja och oljefilter varje år.

Nu kör jag ca 1000 mil om året med husbilen så det blir ju ca 4 år mellan fullservice, kör man 400 mil om året så blir det ju en intervall på 10 år och det är kanske lite för länge.

Fiat 3.0l

/Kenneth
 

klas Andersson

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
13911
Medlemskap
2024
Sv: Fiat service

Hej ring till fiat i Orsa dom är aktoreserade fiat jag var där i somras och servade
Dom var bra och billiga
 

Janne & Maggan

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Ramsjö/Hennan
HBK-Nr
9724
Medlemskap
2024
Sv: Fiat service

Hej.
Kan rekommendera Torvalla Bil I Haninge. Visserligen en bit att åka men jag tycker att det var värt besväret. Enl. min uppfattning trevliga och kunniga de rekommenderade att byta olja och filter en gång om året oavsett körsträcka.
 
Toppen