• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

kopplingsplint till pumpen?

hamm

HBK Medlem
Inlägg
51
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
20888
Medlemskap
2024
Hejsan!

Nån som vet var kopplingsplinten?(eller vad det heter)
till pumpen sitter i en Burstner Elegance 710, 2007
Pumpen går om vi sätter den direkt till batteriet men så går det ju inte att ha den för då går den ju hela tiden?
Säkringen är hel.
eftersom det inte går att få igång vattnet i nån kran så är det ju inga microbrytare vid varjekran för 4 st. kan ju inte gå sönder samtidigt så det borde ju finnas en plint någonstans?
glömde säga at SOG- ventilen på toan inte heller fungerar?
Men var sitter den???
 
Senast ändrad:

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: kopplingsplint till pumpen?

Det sitter med all säkerhet en tryckströmbrytare vid pumpens utgång. Varje gång vattentrycket sjunker pga att man öppnar en kran så skall den sluta elkretsen & starta pumpen.

Bennie
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: kopplingsplint till pumpen?

Tror du har ett avbrott någonstans efter säkringen. Anledningen till att jag tror det är att inte sog:en funkar. Det är lika kopplat i min bil.
Hoppas du bytt säkring för att vara säker eller mätt upp den. Tryckbrytaren borde inte ge detta problem när du beskriver att sog:en inte fungerar.
 
Toppen