• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TEC Free Tec 541

F

F.d. 50350

Guest
Hej
Jag har försökt använda sökfunktionen för att hitta ev gamla inlägg/ poster om denna bil. Jag är HELT ny, och kan inget om bilar alls ( vare sig husbilar ellr personbilar)

Jag har nu googlar runt en del och hittat en model som verkar passa mina behov ( dvs kortare helgresor vår, höst och längre till sommaren)

Så nu önskar jag tips från er som HAR, eller har haft märket TEC och Gärna den lilla modellen jag tittar på , har kikat på 2005 och uppåt...

Vad bör jag tänka på vid begagnat köp? Och finns det några kända " fel" eller något annat som ni kan tipsa om?
Ev andra märken som har liknande " uppbyggnad" Dvs jag vill ha en sovhytt över där man kör, och minst 4 bäddar totalt, men den ska vara så liten så den går in på en vanlig Personbilsparkering så runt 5 meter .-)

Kostnader? Försäkringar? Vad drar dom ? Hur gör ni på vintern? ( bor i Sthm) Vill inte har för gammalt eller för svag motor... kunna köra på vintern ( även om det inte kommer vara så vanligt) :confused:

Många frågor blir det :wink:

Tack på förhand till er som orkar svara på min tirad av frågor :D:twitcy:
 
F

F.d. 50350

Guest
Sv: TEC Free Tec 541

Puffar upp den här frågan , nån som orkar svara:wink:
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: TEC Free Tec 541

Vet inget om den modell du syftar på men om du kan tänka dig 5,98 M så är den här möjlig. Ingen uppvärmd avloppstank dock. Men jag har vintercampat utan vatten eller med hink under avloppet och det har funkat. Modellen är inte så vanlig i Sverige men finns Tyskland. Som förstagångsköpare kan det vara förmånligt att köpa där.

https://www.poessl-mobile.de/modelle/2win-vario/

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/...PowerAsArray=KW&minPowerAsArray=KW&scopeId=MH

Richard i Pukavik har haft en i vår och kan säkert hjälpa dig att hitta en om import verkar skrämmande.
http://husbilarpukavik.se/husbilar-bytbil/
 
Senast ändrad:

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: TEC Free Tec 541

Jag kan inte heller något om TEC modellen men jag kan ge dig tips på hur du kan söka på klubbens sidor. Som medlem har du större sökmöjlighet och dessutom kan se alla "konstiga" bilagor och bilder som du inte kan se annars. Jag var "Intresserad" i ca 6-8 månader innan jag insåg fördelar med att gå med för 100:-/år.

Vi har idag en plåtis som vi åker med i hela EU, en bestälningsbyggd HB, byggd till stor del på just vad vi har läst här på forumet. Varje detalj in i det minsta är produkt av vad andra har tipsat oss eller vad som skrevs i en husbilstidning som vi prenumererade på.
Lycka till med er TEC 541, ska försöka läsa mer om modellen på Google.

tec.jpg

Varför inte ringa förra ägaren och fråga lite mer detaljerat?
 
F

F.d. 50350

Guest
Sv: TEC Free Tec 541

Tack alla, som ni kanske sett i annan tråd blir det En Knaus 500 sport traveller 04 om allt klaffar
 
Toppen